It´s nice to be important, but it´s more important to be nice

Har kommit på hur mycket jag gillar mitt och Alfreds hem :) Trivs så mycket här, känns verkligen hemma. Många som säger att det är så hemtrevligt och mysigt hos oss och det tycker jag också. Kul att andra känner det som en själv gör :) Nu när vi gjort lite ändringar med både lampor och andra grejer hemma , har ljuset blivit mysigare och helhetskänslan blivit bättre. Kul när det känns så:) Känns som ett hem med mycket kärlek, glädje och bra atmosfär:) Allt jag någonsin velat ha:) Ska göra allt för att det föralltid ska få vara så ♥ Det är så viktigt att ha ett hem där man mår bra och som man kan luta sig tillbaka i. 

Både igår och idag har vi gjort lite "bra att ha gjort saker" här hemma. Lite tvättning av fönster, frosta av frysen och så. Sånt som man inte gör så ofta. Har dragit oss lite för det, mest för att vänta på en dag då vädret passar för att putsa fönster och för att äta ut det mesta ur frysen och att inte köpa några nya frysvaror. Allt hann vi såklart inte äta, men med kylskåp och kylväska till hjälp, lyckades vi ändå frosta av frysen och frysvarorna blev inte dåliga.

Har planerat mycket inför den kommande veckan nu. Bestämt vad som ska bjudas på när Alfreds mamma, pappa, syster och farmor kommer på besök på fredag. Då blir det två olika pajer med sallad, samt efterrätt. De kommer för att fira Alfred:) Ska bli kul att ses. Har i alla fall inte sett Alfreds pappa sedan början av januari och Alfreds farmor var det ännu längre sen jag såg. Känns extra roligt när man får besök från Lund/Skåne, inte varje dag det händer. Sen har det planerats inför lördagen då det ska ätas påskmat, skrivit lista på vad som ska köpas. Även vad vi ska ha i våra påskägg. Ska nämligen byta påskägg med några kompisar, gulligt tycker jag:) Jag vill också ha påskägg som de små barnen alltid får;) Tihi:) Har planerat ännu mer inför Alfreds födelsedag, samt en fest vi ska ha för honom och två killkompisar. Mycket som finns i huvudet just nu kan jag säga. Har lappar överallt, men är ändå säker på att jag kommer att glömma något. Listan inför imorgon ser ut så här:

Baka bröd + kakor
Handla mat till fredag och lördag + innehåll i påskäggen.
Göra iordning påskäggen så de är helt färdiga
Damma och dammsuga
Diska
Lämna bok och äppelmos till Caroline och Jenny
Ringa några samtal
Plugga
Köpa presenter

Alla punkterna behöver jag såklart inte göra själv, har ju Alfred till hjälp med vissa av dem. Men så här kan det se ut för mig. Jag skriver ofta lappar för att komma ihåg vad jag behöver göra. Har så mycket tankar som flyger hit och dit hela tiden, att det där med lappar är absolut nödvändigt. Kommer säkert inte hinna med allt imorgon, men siktar på så många som möjligt. Kommer säkert på fler imorgon som behövs göras. Så då får man prioritera annat och sådär, men så är det:) Nu ska jag ut med Gaj och sen sova. Natti natti!



Ville kommer på fredag, ska bli så kul att träffa honom igen:)



Kommentarer
Carro

Åh vad kul att du gillar glasögonen :D Har kännt mig lite osäker på dem

2012-04-10 @ 19:11:18
URL: http://amillionthoughts.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0