Vill vill vill!!!

Jag vill så gärna vara frisk och kunna göra allt som man kan göra när man är frisk! Har så mycket energi inom mig,fast ändå inte på ett sätt! Kroppen hänger inte med just nu,men så är det ju. Lite svårt att acceptera bara. Speciellt inte när de va så lång tid sen jag var sjuk senast. Tur är väl det att man inte är sjuk så ofta. Peppar peppar!!

Otroligt fint väder är det ute idag:) Man blir så glad tycker jag av det! När jag var ute och gick med Gaj för någon dag sen  var det några som grillade korv ute, jisses om det luktade gott! Skulle vara så mysigt att göra en höstutflukt snart och bara mysa i det fina vädret! Allt sånt jag känner att jag vill göra nu när jag inte kan, ska jag bannimej göra när jag är helt frisk! You have my words on that one!

Är så skönt att för en gångs skull känna sig glad och kunna inspireras av vädret:D tycker man blir så himlans dyster när det är regnigt och så ute. I alla fall i början, sen när man är mer van, när det varit höst ett tag, ja då är det lättare på något sätt. Då är det mysigt att krypa upp i soffan invirad i en filt, dricka en kopp te och läsa en härlig bok:) Sånna stunder för mig kallar jag vardagslyx!

Tror jag börjar bli friskare nu eftersom jag känner mig så ivrig att sätta igång med allt jag vill. Får nog dock hejda mig lite, man kan lätt luras av sånt när man är sjuk. Att man för tidigt gör saker man inte borde och därför inte blir frisk. Det felet har jag gjort många gånger. Men så länge jag är hemma när jag är sjuk, eller bara går ut med hunden, så känns det som att jag har större chans att bli frisk. Har sån energi nu så jag skulle kunna äta en häst, pyssla,tvätta, you name it. Skulle nog till och med tycka det vore roligt att storstäda! Hoppas resten av dagen känns så här!:D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0