Kaos minst sagt!

Måndag och ny start på veckan. Vet inte riktigt vad jag tycker om det, gillar helgen! Igår städade vi undan så det såg fint ut här hemma och idag känns det som om det är ett enda stort nytt bombnedslag här. Har nämligen tvättat massor idag, så ligger massor med tvätthögar och en del kläder som hänger på tork. Har även massa disk som står och torkar och en del som behöver diskas. Disken tar ju aldrig slut, alltid är det något som behöver diskas. Men så är det väl också om man bakar mycket och sådär. Just det ja, jag bakar faktiskt, tro det eller ej;) Har ju pratat om det i några dagar nu och nu äntligen fick jag tummen loss att göra det;) Den här gången blir det två limpor med rågbröd:) Är inte färdig än, så lär väl stå här ett tag, var väldigt omständigt recept såg jag. Men det ska jag nog klara:) Har aldrig bakat det förut, men gillar utmaningar:) Älskar att skapa saker, både när det gäller pyssel som egna julkort och även bröd och bakelser med mera:)

Senare blir det att lägga upp nya tradera auktioner, kanske smaka det nybakta brödet (beroende på när det blir färdigt), kolla på Idol och True talent och äta lite kräm som Alfred gjorde förut, hur enkelt att göra som helst enligt honom själv. Älskar när man gör sånt själv istället för att köpa:) Var och köpte mjölk förut också så nu ska här ätas hemmagjord kräm:) Kanske kommer upp lite bilder på både brödet och krämen sen:) Har förresten skapat en ny kategori där det så småningom kommer att komma upp bilder, som jag också tänkte skriva recept till. Det kommer vara sånt jag själv gör och tycker om:) Både kul för mig att se tillbaka på vad jag själv har lagat och tyckt om det samt för andra att ta efter och laga det själva:) Älskar själv att läsa bloggar både vanliga hederliga bloggar, men också inrednings, mat eller bak bloggar:) Man får så mycket inspiration från andra, vilket jag tycker är så himla kul!

Vad härligt förresten att det blivit så mysigt nu, med hösten och det. Fast jag måste säga att jag har väldigt mycket blandade känslor inför det. Tycker sommaren borde hängt i längre, kändes som att jag inte riktigt var färdig med den, men samtidigt välkomnar jag hösten med allt mys och annat som det innebär:)


Stort grattis till min pappa som fyller år idag:)<3 Är inte långt kvar varken till min födelsedag och inte min mammas och mormors heller, även julafton är snart! Inom tre månader har de här tre födelsedagarna firats och den bästa högtiden på året betats av:) Längtar!:)


Nu ska jag fortsätta baka:D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0