Fredag-lördag

Hann inte skriva något igår, var full rulle från morgon till kväll. Alfred var ledig från praktiken igår, vilket var skönt, för då kunde vi umgås mycket den dagen:) Vi började dagen med storstädning, skönt att känna att allt är rent! Då kan man pusta ut och inte ha den stressen hängandes över en. Nu är det bara tvättid som vi måste boka. När städningen var färdig begav vi oss med Mikael till Bergvik. Där åt vi på Subway, kikade i affärer och handlade mat. Var en trevlig stund med killarna. Däremot märktes det att jag var smått sjuk fortfarande. Fick sätta mig ner stundtals då det kändes som att jag inte orkade alls mer. Var väldiga upp och nedgångar när det gällde det. Jag däremot var så taggad inför kvällens planer, så försökte ignorera allt det mådåliga.

På kvällen bar det av till Carro för lite kalasande. Många trevliga folk där och som vanligt var det roligt! Träffade några nya ansikten också vilket var extra roligt. Kvällen slutade med lite funderingar och irritation, men så kan det vara ibland. Hade en pratstund med syster Frida under en del av trippen hem, vilket var väldigt skönt! Saknar henne och många i min familj så jag snart dör känns det som. Usch vad det känns så tomt utan dem. Tänker på dem hela tiden och de finns alltid med mig i mina tankar. Hoppas snart att vi ses igen. Grattis till Alfreds pappa också som fyllde hela 50år igår:) Hoppas han fick kortet som jag och Alfred skickade till honom:)

Min och Alfreds natt slutade med att vi åt hamburgare hemma, jisses vad gott det var! Behövdes verkligen, var så jäkla hungriga när vi kom hem!

Imorse vaknade jag av att jag kände mig krasslig fortfarande, men efter frukost och mitt älskade te så kändes det som en bra start på dagen. Har inte varit alls bakis, vilket har varit väldigt skönt! Har bara tagit det lugnt idag och inte gjort alls mycket. Planerar att baka bröd antingen idag eller imorgon, får se om det hinns med idag. Jag och Alfred ska också laga en mustig köttgryta sen, mums vad gott det ska bli! Är första grytan vi gör tillsammans också, så får se om vi lyckas, men det brukar vi göra med de maträtterna som vi tar oss för:)



Hittade krukan idag också:) Så fin den blev! Äntligen har vi i alla fall en blomma hemma;) Fler kommer det garanterat att bli!:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0