En ny dag, nya tag!

En ny dag idag med då. Måendet hos mig har väl inte ändrats så mycket. Tyckte jag var väldigt pigg igår, men hepp, inte samma idag. Blev inte som jag tänkte igår heller. Den där energin jag pratade om räckte till att dammsuga lägenheten och att måla naglarna. Sen var det laddning av batterierna som gällde. Kunde sova några timmar brevid Alfred, vilket är ett framsteg, men fick hostattacker med jämna mellanrum, så det var bara att pallra sig ut till soffan igen. Kunde somna vid 4 inatt och de andra dagarna har det varit att jag gått och lagt mig vid 6 när Alfred har gått upp. Det har ungefär varit, "Godmorgon och godnatt" som vi säger till varandra.

Jag hoppas nu verkligen att jag hinner bli frisk till imorgon men statistiken visar ju det motsatta. Skulle så gärna vilja vara med kompisarna, men går ju inte om jag är så här. Buhu! Har sagt till Alfred att är det så att vi inte är med dem, så måste vi ha en myskväll hemma som heter duga! Den ska vara så mysig och äta god mat och sådär, så att jag inte deppar allt för mycket över att det inte blev något med kompisarna. Usch känner mig så elak, har sagt nej flera gånger nu den senaste veckan till mina kompisar, som varit så snälla och frågat om vi ska göra saker. Känns inte alls kul att ha behövt göra det:( Vad ni än gör så sluta inte med det, det är bara jag som är sjuk just nu! När jag är frisk så säger jag mer än gärna ja:)

Idag var en gubbe här och satte upp en grej som vi ska slänga våra matrester i. Det är något nytt som kommer att starta om några veckor. Intressant tycker jag och bra! Jag och Alfred sorterar redan så mycket olika grejer och så mycket som det bara går, så att behöva göra det känns inte alls jobbigt. Det enda minuset är att han satte den så konstigt så våran papperskorg inte får plats:S Får försöka ändra om lite och se om det går ändå. Den står liksom lite halvt öppet nu, vilket inte är så kul. Kommer ju lukta sopor:(  Men jag ska nog hitta någon lösning!:)




Nu ska jag pallra mig ut med hunden, gå till affären och tillbaka. Rätt okej promenad för att vara sjuk. Han får gå längre senare sen när Alfred kommit hem. Ska skicka ett paket och ett födelsedagskort till Alfreds pappa som fyller 50 imorgon! Ska även köpa lite ingredienser till hallongrottor. För om energin finns tänkte jag baka det. Har kliat i mina fingrar i flera dagar att göra något, är ju inte så mycket man gör när man är sjuk. Men nu ska det förhoppningsvis ändras på!:) Har för övrigt aldrig bakat hallongrottor, så det kan bli intressant;)

Hej då så länge!:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0