Wednesday

Igår satt jag i flera timmar och bara pysslade. Jättehärlig känsla:) Klistra, klippa, designa sina egna julkort:) Blev två födelsedagskort också, eftersom både mamma och mormor fyller år om någon månad:) Ska köpa en scrapbook tänkte jag och göra ett album till pappa och Tina som gifte sig i somras:) Jag lovade dem att min bröllopspresent bland annat skulle bli ett album med bilder från när de gifte sig. Först tänkte jag köpt ett album man lätt kan göra på internet och skicka efter. Men nu känner jag för att göra det helt själv. Det tar ju självklart längre tid. Men då är den i alla fall gjord med hjärtat. jag struntar i om det tar längre tid än vad jag först trott. Bättre att de får den när jag är helt nöjd med den. Tror de också tycker att det skulle vara roligare!

Var och köpte textillim till Alfred förut. Han ska vara med några från hans klass idag och umgås lite och göra iordning hans Ove:) Ska bli kul och se hur den blir:) Hade gärna velat vara med och göra den, men förhoppningsvis får jag mina egna någon gång:)

Det finns en matblogg jag alltid följer som heter Gourmetmorsan.blogspot.com, helt underbar är den! Och hon skrev igår om att Dumle har lanserat en special edition påse med pepparkak smak:D Jag blev överlycklig och sprang till affären idag, så fort jag kunde. Men hepp, fanns såklart inte. Ledsen i ögat blev jag en smula. Men hoppas på att den finns på Willys. Vi ska nämligen åka iväg lite sen, behöver köpa riven ost, lite tygbitar till Alfreds Ove och så tänkte jag passa på och kolla lite på gengåvan och se om man hittar något roligt:) Älskar ju allt som har med secondhand, tradera, loppisar och allt sånt att göra:) Sist vi var på Gengåvan här hittade vi en assnygg spegel, men vi köpte den aldrig sen ändå, vilket jag ångrar mig för lite. Men men, hoppas på att det finns något som faller mig i smaken denna gång:)

Igår åt vi vegetarisk lasagne här, väldigt gott, Mumma:) Så det receptet slänger jag upp här under dagen sen:) Idag blir det nog att äta rester, har ju både kvar från laxen vi åt för någon dag sedan ch även lasagnen. Älskar när man har "hänt i veckan" dagar och kan äta lite allt möjligt. Känslan blir lite av buffé:)

Vad glad jag blev när jag precis insåg att det är Greys anatomy idag:) Blir att krypa ner i soffan ikväll och kika på det. Ska även kolla ikapp på ett Tru talent avsnitt och även se det avsnittet som går idag:) Orkar jag, ska jag även kolla på svtplay, på Vem tror du att du är. Det avsnittet gick på tv igår, men hann aldrig kolla på det. Gud vad skön kväll det här blir känns det som:) Förhoppningsvis har jag hittat Pepparkaks Dumlen också:) Wish me luck:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0