Tisdag

Hade sjukt svårt att somna igår, Alfred somnar på två röda och snarkar och hela köret. Jag brukar putta på honom, som tur är slutar han då. Men innan han somnade frågade jag om vi kunde byta ände på sängen att sova på, så det gjorde vi. Vi brukar göra så ibland när jag inte kan sova. För allra oftast är det jag som inte kan somna, aldrig Alfred.

Åt frukost på stående fot idag och fixa massa saker samtidigt. Bland annat att döda bananflugor, hatar de där jävlarna! Blir inget bättre med den där disken som det alltid finns så mycket utav. Inte nu heller när vi har börjat med sortering av matavfall. Började med det igår, fast vi hämtade de där påsarna i söndags. Undra hur många det är som kommer att vara duktiga och följa det. Har svårt att tro att många gör det på vårt område, men man kan ju alltid hoppas:)




Än så länge är jag inte så positiv med det där med matsortering. Eller jo, både och. Bra idé och hjälper miljön, men luktar fan och påsarna är inte ens anpassade efter behållaren. Vi fick ta en tidining och lägga under också för att det annars rinner igenom fett med mera. Får väl hoppas att det känns mer positivt framåt. Vi tänker ju i alla fall inte sluta med det. sorterar vi nästan allt annat man kan som plast, tidningar, metall med mera, då kan vi ju göra det också:)

Nu ska jag och Alfred slänga i oss mackor för att sedan åka och handla lite med Mikael:)

See yaaah!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0