Thursday

Då vi var uppe så länge igår, så blev det att vi sov lite längre idag. Det resulterade i en god brunch:) Älskar när man äter det:) Det brukar ofta bli det när vi är hos Alfreds föräldrar. Frukostgrejer blandat med köttbullar, bacon och äggröra med mera:) Älskar när man äter länge tillsammans och bara umgås:)

Efter brunchen blev det att ännu en gång ta tag i disken. Kände att det var dags. Vill även baka bröd idag, så antar att det kommer bli mer disk då, så lika bra att få bort hälften av disken vi redan har nu. Undra vad det blir för bröd att baka idag, får leta fram något recept som jag har de mesta ingredienserna till:)

Känns som en riktig mysdag idag. Fryser lite lätt hela tiden, så har på mig min fliströja och dricker te:) Funderar på att köpa något nytt te idag, känner att man kan variera sig lite, så man inte tröttnar på dem man redan har. Så får se om jag hittar något spännande:)

Idag blir det rester att äta igen, så enda receptet som möjligtvis kommer upp idag är på brödet som jag ska baka:) Ska bli så skönt att sätta på ugnen och få lite värme här hemma:) Förra vintern hade vi på ugnen väldigt ofta, bara för att det skulle bli lite varmare här. Elementen va ju sönder, eller gav ifrån sig väldigt lite värme och innan de hjälpte oss med det, så använde vi oss av ugnen. Tur att vi hade den, annars hade vi fått ha på oss vinterjackorna inne:P Att bero på vinterjackan, så MÅSTE jag ner till källaren, vårt förråd och hämta upp höst/vinter skorna och jackorna. Har inte gjort det än. Och man går ju aldrig ner där, eller väldigt sällan i alla fall. Så tänkte jag skulle göra det idag. Så kan jag få upp de skorna och de jag behöver och ställa ner vår och sommarskor som man inte kan använda nu. Kanske kan få lite mer plats i hallen också, just nu är det mängder med skor där, men man använder ett fåtal av dem bara.

Vad knepig jag är egentligen. Igår skrev jag om både den nya Dumle smaken som jag skulle titta efter i affären och köpa och även att Greys anatomy var på tvn igår. Glömde ju både att leta efter Dumlen i affären och att titta på Greys på tvn. Hopplöst alltså, hur kunde jag det? *Suck* Men får titta på reprisen på söndag och försöka komma ihåg att leta efter Dumlen så fort jag går in i en mataffär:P Känner mig lite för virrig ibland just nu:/ Inte likt mig alltså!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0