Sunday

Detta är inte bra, INTE BRA. Har inte skrivit på några dagar nu. Gillar det inte. Känns så skönt när man skriver något varje dag, men samtidigt ska man väl inte bli stressad om man inte skriver hela tiden, men fyra dagar sen jag skrev sist, vad fasen med det liksom? Ajah, skräpning med mig på den fronten!

Har haft väldigt händelserika dagar nu det senaste, känns som jag aldrig sitter still. I fredags var jag och Alfred och storhandlade massor. Blev både en sväng till Lidl, Willys och Konsum. Var ett tag sen vi gjorde det, så det var skönt att fylla på riktigt mycket både i frysen, kylen och skåpen. Annars blir det lätt att man småhandlar och då får man ju gå hela tiden, vilket kanske inte är det roligaste, brukar ofta bli dyrare också, så de va skönt:) Men nu är kruxet att vi inte har plats med nästan något, någonstans:P



Alfred köpte en kalender till sig själv, att kunna skriva ner alla läxor och så i. Den va billig och han var nöjd:) Det enda var att när vi kom hem såg vi att den gällde från och med 2012. Haha! Vilken miss;)

Fredagen slutade med att Alfred lagade maten, blev en god och mustig köttfärssås med tagliatelle:) Tyvärr kunde jag inte riktigt njuta av maten, då jag blev jättedålig på kvällen:( Var ju sjuk för några veckor sen och sen när jag äntligen blev frisk, så åkte vi till Skövde och självklart var många där förkylda. Så eftersom mitt immunförsvar redan var lågt, så blev jag smittad igen:( Så nu är jag sjuk igen, fast på ett annat sätt än tidigare, har fortfarande feber ibland, men inte lika mycket som förra gången och hosta har jag också, men den är inte heller i lika jobbig skala som förra gången. Får hoppas det går över helt och hållet snart bara, orkar inte vara så här slö, speciellt inte när det psykiska inte är helt 100 heller. Min fredagskväll slutade med att jag slocknade innan klockan tolv och sov med alla kläder på mig och två täcken för att jag frös så. Men jag behövde verkligen sova, så mycket som hänt nu det sista. Märktes verkligen att jag behövde vila. Kroppen orkade ingenting mer den kvällen. Även att jag ville göra saker så gick det inte.

på lördagen var det full rulle. Jag kände mig mycket kryare än vad jag gjort dagarna innan, men eftersom vi inte hann göra mycket av det som vi tänkte ha gjort på fredagen, eftersom jag var så dålig, så fick det bli på lördagen istället. Jag diskade upp all disk vi hade och Alfred dammsög och dammade med mera. När jag till slut hade duschat och gjort iordning mig, så skjutsade Alfred mig till Caroline, där även Jenny var:) Där hade vi det kul, vi spelade spel och bakade massor:) Mums!  När vi hade bakat färdigt, hämtade Alfred oss, så snäll som han är:) Väl hemma hos oss, hade Alfred och Mikael gjort mat:) Det var väldigt gott! Tacos blev det och när vi hade ätit det, var jag så mätt så jag fattade inte hur jag skulle få ner kakor i magen också. Men vi väntade som tur var ett tag innan vi gav oss på det. Mellan maten och fikat blev det att spela spel:) Tycker det är så roligt att spela spel, men märktes av att jag var så trött, för kändes inte som att hjärnan funkade som den skulle.



Citron muffins:)



Mockarutor:)



Morotskaka:)

Det blev en lång kväll/natt. Vi sa hejdå till alla och skjutsade hem Caroline till sig. Sen åkte vi och tankade och gick ut och gick en nattpromenix med Gaj, innan vi skulle sova. Men när vi kom hem somnade vi inte direkt, Alfred spelade lite på datorn och jag kollade lite avsnitt på datorn. Men sen somnade vi skönt:)



Underbara vänner:)



Underbart god mat:)


Har bytt påslakan i sängen nu så nu har vi flanellpåslakanen på:) Gud vad mysigt det är:) Passar perfekt nu när det börjat bli kallare i lägenheten. Märks så väl här hos oss när temperaturen ute sjunker. Då sjunker den även inne också, så var det förra året med. Men förra året hade vi väldiga problem med innetempen. Då var vi nere i 17° en gång. Usch, var ingen rolig upplevelse. Men sen visade det sig att det var våra element som strulade. Så när de fixade dem, så blev det bättre. Så vi hoppas starkt att det blir bättre i år:) Har även liknande problem på sommaren, för när det är varmare ute, har vi det mycket varmare inne än normalt, känns som medelhavsvärme.

Nu idag har vi tvättat upp massor av tvätten vi hade:) Sen har vi ätit rester för att bli av med massor i kylskåpet och få tillgång till lite mer plats. Bjöd även hit Mikael på lite fika, för att bli av med lite sånt också, så de fikar och spelar xbox nu:) Oskar var tydligen tjurig idag, så han ville inte ha någon fika. Enligt mig måste han va väldigt tjurig när han säger nej till god morotskaka, bullar, mockarutor och mazariner. Men men, förhoppningsvis kommer han hit och fikar någon annan dag i veckan:)

Har pratat med min fina syster Frida i Skype också:) Mycket bra uppfinning det där:) Har läskat och retat henne med god fika, men inget bet på henne, för hon hade tydligen ätit mormors goda mat. Slutade med att jag blev avis på henne för det;)

Blev ett långt inlägg men sp blir det när man inte har skrivit på massor med dagar. Nu ska jag trycka i mig en Ipren, för febern har kommit tillbaka igen och så ska jag krypa ner i sängen och kolla avsnitt av "Vem tror du att du är?". Tycker det är jätteroligt att kolla på:) Jag är lite gammaldags kanske när det kommer till sånt:P Men skulle så gärna själv vilja släktforska i min släkt någon gång:) Ha det så bra så länge, hoppas ni haft en mysig söndagskväll:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0