Sunday

Dagen igår var jättebra:) Hade jätteroligt på både på förfesten och när vi gick ut på Nöjes:) Både Movits och Kapten röd var grymt duktiga! Var verkligen värt pengarna. Var härliga människor vi festade med också:) Så det är kul när man känner att kvällen varit grymt lyckad:) Det enda felet var att jag blev nykter för tidigt, men var kanske bra ändå, kände mig lite seg och sådär. Men var ju inte länge sen jag var sjuk, så var nog det som spelade in lite. Innan vi åkte hem gick vi och köpte var sin baguette, var tur det för vi alla var jättehungriga! Jag tog en med rostbiff och potatissallad, mums:) Så blev en riktigt lyxig lördag med både pizza och baguette, men så får det vara ibland:) Tycker det är bra att det finns så mycket olika ställen öppna så sent på natten, de som har öppet tjänar ju verkligen på det, för det var verkligen massa folk som skulle käka nattamat. Kändes hur härligt som helst att efter en bra kväll, sitta på en bänk med tre vänner och bara njuta av allt som varit och skratta:) Blev väldigt mycket flum där i slutet, sånt gillar vi:)




Haha! Så rolig bild;)


Jenny:)


Det som var mindre kul var att när vi gick av bussen och började gå mot oss, så såg vi att det stod polisbilar där med ljus och hela köret på. Alfred sa till och med att han såg att det brann längre fram. Vi gick fram och pratade med en polisman och han sa att det var bilar som brann. De hade hört explosioner och visste inte riktigt hur det gått till och så vidare, men han sa att vi inte fick gå närmare, för det var så giftig rök. Vi frågade till slut om vi kunde få gå runt en del av huset, så vi ändå kunde komma in i lägenheten. Det kunde vi! Vilken lättnad det var att komma in och krama om sin hund och se att inget hade hänt med honom. Fick för mig först att det var i huset det brann, så fick lite panik och grät lite, men allt gick över när vi kom in. Däremot kunde vi inte sova i sovrummet, för det luktade stark hemsk lukt där inne, som kom från de brinnande bilarna. Så det var bara att ta våra extramadrasser och bädda ute i vardagsrummet. Så vi stängde dörren mot sovrummet och gick och la oss. Gaj var väldigt kelig och ville ligga mellan oss och sova:) Han har blivit mer och mer mysig, vilket känns så härligt:) Märks att han mer och mer trivs med att bo hos oss och att han trvs med mig och Alfred:) Räknade ut att det var ett halvt år sen vi fick honom! Tänk, känns som tiden bara sprungit iväg, samtidigt som det känns som vi har haft honom mycket längre än så.

Blev att sova ut idag, skönt! Var inget bakis dessutom, så pluspoäng för det;) Men det visste jag innan jag gick och la mig att jag inte skulle vara. Var ju nykter redan på Nöjes, så när jag kom hem gjorde jag mig iordning inför läggdags som jag vanligtvis brukar göra, men inte brukar orka göra på fyllan. Haha! Var rädd däremot att Alfred skulle vara bakis, men det var han förvånansvärt inte. Hade bara lite huvudvärk, men det för honom kan istället vara koffein brist.

Har haft en slapp dag idag, gått i slappkläder och bara varit.Pratat mycket med syster Frida!<3 Skönt att man kan finnas där för varandra när man behöver det som mest!<3 Känns som det för hennes del blev bra till slut, känns skönt för en storasyster som mig att känna. Man är ju lite överbeskyddande som storasyster och vill sina småsyskons bästa i vått och torrt. Önskar att jag själv hade haft ett äldre syskon, hade varit häftigt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0