Sen måndag

Blev sent idag med. Vi har nog vänt på dygnet här lite. Blir så ibland. Gäller bara att vända tillbaka det!, när nu det kommer ske!

Idag blev det att kolla på film medan vi åt maten. The green lantern, bra film! Gaj var riktigt gosig under tiden och ville ligga och riktigt mysa i knät på oss, sötnos han är:) Blev som sagt paj att äta idag och en mumsig sallad till:) Som vanligt gör vi så pass mycket att vi har lunch eller middag till dagen/dagarna efter. Smidigt och bra om man inte orkar laga mat någon dag eller om man behöver lunch och inte orkar göra ny mat på lunchen, bara att värma så är det färdigt, smidigt så säg!:)

The green lantern

Kollade på True talent på datorn förut eftersom jag missade det på tv:n igår. Mitt i hela stängs datorn av antagligen för att den var för varm. Neeeej tänkte jag, inte en till sak som kommer gå sönder. Hade panik och försökte kyla datorn. Skämtade och sa att Alfred skulle hämta fönen, som tur var gjorde han inte det. Kommer inte våga använda den på ett tag. Inte för att jag tror att håret kommer att smälta, men jisses vad skraj jag blev förut när jag gjorde sönder tangentbordet! Var jäkla svårt att få igång datorn igen sen och det tog ett tag. Sen när jag skulle fortsätta se färdigt avsnittet så var det såklart extra svårt att ens få igång det på rätt ställe i avsnittet. Vill ju inte se om så mycket av det jag redan sett och absolut inte se något som jag inte har sett. Men till slut gick det, phuuu! Datorn verkar må bra, febern gick ner till slut;)

Ser fram emot den här veckan. Blir nog bio med vänner, fika på stan på fredag + kolla grejer jag behöver köpa från stan och så är det ju halloween, så då kommer det att hittas på något med vänner:) Goodigood vecka enligt mig:)

Känns som mitt mående går väldigt framåt, men pepparpeppar, man vet aldrig. Ser mycket mer positivt på allt nu i alla fall. Tur det, var riktigt nere i bott ett tag. Som tur är har jag världens underbaraste pojkvän som alltid finns där och en dagbok (riktig sådan, som man skriver med penna i) som alltid finns där, som tar i mot allt jag skriver av mig. Tråkigt nog skriver jag ofta i den vanliga om det inte är något jag känner är för personligt, eller som bara jag vill kunna gå tillbaka och läsa i framtiden. Då oftast bara om jag är riktigt glad eller riktigt ledsen. Tyvärr aldrig något mitt i mellan. Min dagbok är ju trots allt bara min. Den enda personen som skulle kunna få öppna den och läsa den rad för rad och sida för sida är såklart Alfred. Han känner mig ut och in redan och han älskar mig redan för allt jag är! Förjävla härlig känsla det:) han är BÄST den där Alfred<3

Alfred påminde mig idag om att det är bara 2månader kvar till julafton. Jisses amalia! Längtar efter den mysiga gemenskapen man har med nära och kära, öppna en och annan present och självklart ge bort till andra man tycker om. Äta underbart god mat, alldeles för mycket så man ser ut som julskinkan själv, men det hör till. Vill man få bort det, avlägger man ett nyårslöfte med sig själv om att få bort det. Haha! Älskar den julstämning som görs i stan, med olika ljus, strosa omkring i stan och leta julkappar, stanna för en mysig fika på ett café och sitta tätt intill den man älskar. Bara en sån sak att hålla sin älskade i handen och gå genom stan en mysig vinterkväll och njuta av alla fina kreationer som görs vintertid, är guld värt. Jag är en person som verkligen gillar det lilla som sker hela tiden såväl i vardagen, jobbet eller vad det nu kan vara. är inte så mycket för pampiga resor utomlands med mera, (inte för att jag ens varit på någon), kanske är just därför:P Men men, ni förstår! Eller? Aja, jag gör det i alla fall.



Så otroligt fin och söt människa! Älskar dig<3


Sov sött<3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0