Onsdag

Idag har jag och min älskipälski haft det lite sådär extra mysigt:) Gosat i sängen inför att ta tag i dagen, haft massor med ljus tända i lägenheten, myst i soffan och kikat film och sådär:) Härligt när man får sånna där speciella stunder med varandra:) Guld värda! Passar perfekt en dag som den här också, full av ösregn. Vilket inte gillas alls! Efter en kortis promenad med Gaj till affären för att köpa vitlök och skicka två Tradera paket, så var mina fjuttiga tygskor hela genomblöta. Då tänker säkert någon, varför tog hon inte gummistövlarna. Joo alltså, det var ju så här, att jag hade min svarta jacka med rosa detaljer på, sen hade jag min illrosa sjal och för att lägga till lite mer rosa på det, så hade jag på mig mina knallrosa pjamasbyxor. Så jag tyckte jag redan såg så pass rolig ut, så tänkte bespara alla dem gapskratten ni hade fått om ni hade sett mig med ett par gummistövlar också. Haha! Men vad fasen, vad gör man inte för lite vitlök;) Vi skulle göra soppa och kom på i slutet av matlagningen att vi inte hade någon, så jag tänkte att jag ändå kunde passa på att skicka några paket, de där med pjymasbyxorna var så att jag helt enkelt inte orkade byta till några mer normala byxor, men, vad gör lite färg?:P (fasen vilken lång mening) Som tur var, var det minimalt med folk i affären;)


Gaj och sin enormt stora påse mat! Maten räcker länge för den lilla hunden!;)

Jag och Alfred har nog kommit in i någon tomat period, ätit två maffiga tomatsallader två dagar i rad och idag åt vi tomatsoppa:P Haha! Men gott är det allt:) Fast imorgon blir det nog något annat, bara för omväxlingens skull:) Kollade även idag på en film, fjärde filmen på en vecka tror jag. Har nog inte sett så många filmer på väldigt länge. Kommer inte ens ihåg när det var innan det som jag gjorde det. Idag blev det i alla fall Captain America, jovars, var väl bra. Men den var inte den bästa av dem vi sett.



Något extra kul som hänt idag är att det är bestämt att mina syskon Linn och Frida kommer till oss nästa vecka:) Ska bli så kul:) Linn kommer på söndag och åker hem på tisdag och Frida kommer på tisdag och åker hem på fredag:) Vi ska hitta på så mycket kul! Älskar att umgås med dem:) Finns det något bättre, mer avslappnat än att hänga med sina syrror? Okej, Alfred då, men sen är det dem:) Ska bli så kul, wiiieee! Ska ta så mycket kort på dem och krama dem och proppa i dem massa god mat och jaa masssor:D! Skämma bort dem helt enkelt:) Det är vad en storasyrra är till för;)

Har bakat bröd idag också, kom på det vid 22 att kesellan jag skulle baka brödet med hade gått ut, men var inte öppnad. Så tänkte att jag behövde använda den nu. Morgonbullar heter dem:) De fick jäsa lite och sen rullade jag dem till några bullar och nu får de ligga i kylen över natten för att gräddas imorgon:) Antar att det blir nybakt bröd imorgon, mums:) Nu har vi köpt ost också, så det passar ju bra. Nybakt bröd, marmelad och ost är ju något av det bästa som finns:) speciellt till frukost:)


Nu blir det att kolla på ett True talent avsnitt, japp jag vet, jag är beroende av det. Men har man börjat följa något, måste man ju se det som är kvar, speciellt när det inte är alls långt kvar till finalen. Däremot har jag missat både Desperate housewifes och Greys anatomy den här veckan:( Får hoppas att jag kommer ihåg att kolla på söndag när de avsnitten går:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0