Myspys!

Vi åkte till Kvantum Välsviken förut:) Älskar den affären, så fräsch och fin! Hittade allt jag skulle ha och också lite till;) Hittade ett nytt lim, så får testa om det funkar, men inte idag. Har blivit lite mycket sånt, mer klarar jag inte idag!;) Hittade även mina Dumle med pepparkaksmak:D wiiiee! Så fick bli en sån påse, kunde inte vänta tills vi åkt de 3minutrarna det tar att åka med bil ner dit, så jag öppnade påsen och smakade. De var farligt goda! Smakade som pepparkaksdeg! Det tyckte jag och Alfred var väldigt mumsigt! Hittade även mina älskade julskum som jag köper varje år. Men i år fanns en ny smak också, som i alla fall inte jag sett förut, polkagrissmak:) Så de fick också följa med hem:) Får hoppas att de också är goda!:) En riktig gottegris kväll:) Än så länge är inte tomtarna med polkagris smak öppnaade. Får nog bli någon annan dag, vi har fullt upp med att njuta av det andra. Men kommer ni ihåg chipsen jag köpte igår? De med rödlök och sourcreme smak? De var inte alls så goda som jag trodde att de skulle vara, så minus från mig till dem:(

Grytan vi åt idag blev god, fast även den trodde jag skulle bli godare. Så lite synd. Ett stort plus var att jag åt champinjonerna OCH tyckte att de var goda:D Börjar hänsa saker med mina smaklökar tror jag, börjar bli mer vuxna;) Några exempel på saker jag inte ätit förut som jag äter nu är: Lax, svamp, mackrill, feta ost med mera. De är några av de sakerna jag inte gillade för några år sedan. Tänk inte ens feta ost! Men nu älskar jag det! Fascinerande hur sånt kan ändras egentligen! När jag var liten åt jag tydligen inte sås till maten, exempelvis köttbullar sås och potatis, det åt jag utan sås. Förstår inte det:P Men men, man ändras, tur är väl det ibland!

Kollade på Idol sen ändå och måste säga att det var mycket bättre idag. Rätt person åkte ut också. Under tiden har jag spelat Wordfeud, tur att man kan spela det i pauserna så man inte blir uttråkad. Reklampaus är något av det mest enerverande som finns.


Var ute med Alfred och Gaj på en kvällspromenix nyss. Inte lika kallt som igår. Hittade en annan jacka jag kan ha som höstjacka:) Men får allt köpa mig en vinterjacka att ha när det blir mer minusgrader ute. Måste bara hitta något ställe där de har fina jackor. Tycker det är så svårt att hitta någon som man älskar. För några år sedan när jag skulle köpa den jackan jag har nu, så tog det väldigt lång tid innan jag hittade den. Hittade den i sista butiken vi var i, dessutom i en liten stad utanför Skövde. Så ibland kan man hitta det man behöver i affärer där man minst anar det.



Julkänsla javisst:)





Kycklinggryta och ris:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0