Måndag

Idag vaknade jag av att Alfred sa att han försovit sig. Det var bara att somna om, sånt händer ibland! Rätt mysigt att ha den där extra stunden i sängen med sovmorgon och mys:)<3

Blev sen frukost och promenad med Gaj, nu börjar kylan verkligen komma! Gick utan vantar och mössa, det var kallt! Men är så härligt när man går den där promenaden, oavsett väder. Man får luft, solljus och känner sig allmänt piggare:) Extra skönt att komma in till en varm lägenhet sen och bli värmd av det:)

Bilarna är borta från parkeringen nu också, de som brann. Är avspärrat där, hela asfalten är ju pajad. Gick förbi bilarna igår, helt nerbrunna. Undra hur något sånt kan hända!:/

Har betalat massor jag köpt från tradera, eller massor och massor, två saker till min syster, till hennes mobil, som ändå ska skickas ner till henne, en tunika till mig, en CD väska till mig och Alfred och två julklappar. Årets första två julklappar by the way:) Men ändå:) Nu är det bara att vänta på att få hem allt:) Är rätt nöjd över tunikan jag köpte, eller allt egentligen eftersom jag alltid hittar fynd;) Men i alla fall så kostade bara tunikan 42kr MED frakt:) Nice eller vad? Då gör det inget heller ifall den inte skulle vara så bra sen ändå.

Haha! Idag hände en grej som bara kändes så: Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!:/
Alfred spillde kaffe på sitt tangentbord (Som händer lite titt som tätt) Vet inte egentligen hur många tangentbord han gjort så med. Många är det i alla fall och har en känsla av att det kommer bli fler! Vi agerade snabbt i alla fall och drog ur sladden ur datorn och torkade upp allt kaffe, även hällde ur det som kommit i det. Sen bad Alfred mig att föna tangentbordet. Aha tänkte jag, kan jag väl. Så satt och gjorde det, sen helt plötsligt såg den inte ut som den gjorde innan. Skiten hade smält! Jag bara skrek rakt ut: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Det kan inte vara sant. Inte nog med att jag ofta irriterar mig på att Alfred spiller kaffe på tangentborden och att han vägrar sluta dricka kaffe vid datorn, nu har även jag klantat mig och varit med om att döda ett av dem. Buhu!:( :P Som tur är hade vi ett extra i förrådet som vi fått av mormor och morfar! Tur det, annars hade vi fått slänga oss iväg och köpa ett nytt och hur kul är det med oförutsedda kostnader på sånt som man skulle kunna förhindrat, INTE ALLS! Men nu är sagan slut och den slutade lyckligt för oss i och med att vi hade en till. Den andra ligger med allt annat som ska slängas. Så R.I.P kära tangentbord!:P






Blev ett gott mellanmål idag:) Hallon och choklad smoothie:) Mumma! Aldrig ätit det förut, lite speciellt. Föredrar nog vanlig smoothie med bara bär,mjölk och yoghurt med mera. Men kakaon i den vi åt idag var lite skum, det var gott men inte den godaste.





:)

Idag blir det Broccoli, skink och ost paj till middag:) MUMS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0