Friday

Hejsan mina vänner!
Idag är det fredag och Idol går på tvn ikväll. Kanske man skulle kolla på? Dock blev jag så otroligt besviken på många av dem förra helgen, så vettifasen om man ens ska kolla ikväll. Har jag inget bättre för mig kanske jag gör det.

Idag har jag försökt använda mitt tålamod, eller att tålamodet ska hålla en längre stund. Har problem med vissa saker ibland när det gäller just det! Idag skulle jag hjälpa Alfred att sy på remsor på hans Ove. Jag och Alfred hjälptes åt, blev riktigt imponerad att Alfred satt med och verkligen ville hjälpa till. Tog ett bra tag innan symaskinen var ihopsatt och  allt fungerade som den skulle. Men när vi sytt en bit, insåg vi att det inte funkade att göra så. Så blev att sprätta upp det vi hade sytt. Efter det försökte vi med lim, som det stog skulle fungera på textil också. Men fy fasen vad dåligt det var. Då efter ett X antal timmar, så blev jag så sur så jag gav upp. Alfreds ove får han ha hand om. Om inte annat får vi kika på något bättre lim. Då möjligtvis kan jag hjälpa honom. Men inte innan dess! Phuu.. Energislukande, JAVISST:(

Har tagit fram vissa plagg som behövs sys. Sy upp vissa byxor och sådär. Det ska jag fixa nu i helgen tänkte jag. Så symaskinen får allt stå framme, annars så blir det nog inget gjort. Ska bli så skönt att få plaggen sydda, har behövt göra det ett tag, men inte tagit tag i det. Kanske är det för att det var i högstadiet sist som jag sydde på en symaskin. Är det nu också som jag ska berätta för er att jag inte hade så bra betyg i det? Har alltid gillat syslöjd och sånt, men just det där med symaskinen, att allt ska funka, tråd här och där med mera, det är fasen jobbigt alltså! Lyckas jag med plaggen som ska sys, så ska jag allt ta en bild på dem och visa er, för då är det verkligen ett mirakel:)

Nu blir det en snabb tripp till Kvantum Välsviken, vill ha god kolsyrad dricka till fredagsmaten, kanske skulle kolla bättre textillim där också och sen även såklart Dumlen med pepparkakssmak:) Hoppas hoppas hoppas att i alla fall de två sistnämnda finns:) Dricka spelar ingen större roll, bara det är kolsyra:)

Har bakat färdigt brödet idag också:) Hann grädda det innan frukost, så det blev en extra lyxig frukost med nygräddat bröd och marmelad på:) Receptet kommer upp senare:)

Ikväll ska vi äta kycklinggryta och ris. Vi har aldrig gjort kycklinggryta här, så det ska bli spännande:) Ska vara färska champinjoner i, gillar inte svamp så mycket, men ska gå in med inställningen att det är gott, så får vi hoppas att allt blir en succé:) Jag är huungrig, så hoppas att jag klarar mig tills maten är färdig!

Ha en mysig fredagkväll nu, vi ses:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0