Fredag kväll/natt:)

Herre jösses, såg att det var mer än 13 timmar sedan jag skrev mitt första inlägg idag! Det betyder att jag har varit vaken i mer än 16 timmar, inte konstigt att jag är trött! Har somnat lite smått två gånger idag och tagit små "naps". En innan vi åkte till stan och en nu på kvällen. Var fasen behövligt, orkade inte vara vaken! Som tur var, var det bara 10 minuter åt gången. Hade det varit längre hade jag nog somnat för natten, i alla fall nu sista gången. Hade väl inte gjort något egentligen, men kände inte för att gå och lägga mig riktigt än. Jag är lite sån där att även om jag känner mig trött, så måste jag vara uppe ibland bara för att det är för tidigt att lägga sig och jag skulle kunna hinna mer utav kvällen innan det är dags för sängen. Haha!

Har varit som sagt en lång dag. En intensiv dag, på sina sätt. Att det har hänt mycket. Tvättade ju som sagt, lagt upp 10 nya tradera auktioner, duschat, målat naglarna, spelat wordfeud, åt lunch och mycket mer. Detta var innan vi åkte till stan. Efter detta hände minst lika mycket.



Alfred och Mikael skulle klippa sig som de brukar åka och göra tillsammans, någon gång åker jag och Alfred men det är ju såklart mer sällan, då jag inte klipper mig alls lika ofta. Men Alfred skjutsade in mig till stan innan, så jag strosade runt där för mig själv innan herrarna kom. Riktigt mysigt ibland att bara gå själv. Nästan oftast då jag hittar mest. Man kollar i de affärer man själv vill och har bara sina egna tankar och viljor att välja och styra mellan. Hittade en del på stan också, kul:) Inte alls ofta jag verkligen unnar mig nya saker, från affärera:P Brukar ofta vara som sagt Tradera med mera. Lättare att kika på nätet efter något och sen beställa hem det, än att gå på stan.

Hade presentkort på Åhlens som jag fått i och med att jag varit med i undersökningar, så då tänkte jag att jag skulle köpa något till mig själv där:) Efter att ha gått omkring där inne jättelänge hittade jag till slut två hur söta och fina kakburkar som helst:) Precis sånt jag gillar:) Har inga riktiga kakburkar heller, så det var tur att det blev något som jag inte redan hade mängder av;) Annars kan det ju ofta vara så att man kommer hem med smycken igen och så vidare;) Men inte denna gången! Köpte även en lila fin scrapbook som jag ska ha till pappa och Tinas bröllops present:) Ska skicka efter bilder också och sen är det bara att börja pyssla:)!

Var bara tvungen att gå in på Indiska också medan jag var i stan, älskar den affären:) Däremot är Karlstads Indiska väldigt liten om man jämför med Skövdes, så det är ett minus. Fick bli att komma hem med en ursöt pepparkaksform, motivet var en fjäril:) Kände att den var jag bara tvungen att ha:) Passar perfekt snart till pepparkas bakandet:) Blev även en till tesil också:) Har ju bara haft en förut, så det var behövligt med en till:)








Blev en tur in på Gina tricot också såklart och självklart hittade jag ju en klänning där:) En jättefin i lila färg:) Tänkte ha den till jul eller nyår, eller kanske både och:) Till sist gick vi in i en sportaffär och så kollade jag på jackorna jag hade tänkt mig. Valde mellan röd eller svart jacka. Alfred tyckte den röda var finast och Mikael den svarta. Efter många om och men och flera turer in i provrummet för att prova dem båda, så valde jag den svarta. Men är inte så säker nu när jag är hemma, om det verkligen var rätt färg. I provrummet kändes det i alla fall som att den svarta var den rätta. Får se hur jag känner. Har ju kvittot kvar och det var öppet köp i 30 dagar, så har ju ett tag på mig att fundera. Risken är ju bara att min storlek försvinner och att den röda inte finns kvar sen. Men det är en väldigt bra jacka i alla fall:) Mikael kollade på en sådan  i herr, fast en blå, men det blev ingen för honom.

Vi fikade på stan med:) På ett café som heter Melkers café:) Jag tog en hallonsmoothie och en macka med kyckling, fetaost, vitlöksdressing och sallad i:) Mums var båda två! Dit kommer jag gå fler gånger. Kanske skulle ta med syrrorna dit nästa vecka? Vore ju inte så dumt faktiskt;)

Mikael följde med hem. Alfred och han brukar ju spela CoD tillsammans här lite titt som tätt. Blev lite glassfikande, testade de nya smakerna som man kan köpa i 1/2 liters paket. Vi testade Lakrits puck, nogger och päron split. De två sistnämnda var riktigt goda, men trots att jag annars är ett stort fan av just lakrits, så föll den mig inte alls i smaken tyvärr.

På kvällen blev det Idol och pizza. Pöjkarnas idé. Eftersom jag var så sjukt trött, så orkade inte jag laga någon mat, vilket inte dem gjorde heller, så fick bli en snabb nödlösning. Alfred sprang iväg och köpte de medan jag och Mikael (idol nördarna) satt lvar och kikade på programmet:)



Så efter en låång dag med mycket som vi fått gjort, så ligger jag nu bara i sängen och njuter för fullt. Jag tänker inte röra mig så mycket mer ur fläcken. Jag kommer somna bums sedan när jag väljer att lägga mig för att sova, vilket borde vara rätt snart.


Kommentarer
Carro

Åh vilken härlig dag det låter som ni haft :D

2011-10-29 @ 08:39:31
URL: http://amillionthoughts.blogg.se/
Hanna

Ja det var det verkligen:)

2011-10-31 @ 12:58:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0