behaglig dag!

Idag har det varit en slapp och behaglig dag. Inte känt massa press för vad man skulle behöva göra, utan bara göra det som faller en in. Tog en härlig promenad i det fina vädret med Gaj. Försökte gå i rask takt med honom, men det lyckades sådär. Han vill nosa överallt, så måste gå på asfalt för att det ska funka, för där är han inte alls lika intresserad av att det. Har kollat ikapp lite avsnitt på internet också som jag inte hunnit med på tv:n. Har kikat på True talent och karatefylla. Gillar True talent väldigt mycket och har inte missat ett enda avsnitt:P Har kollat på något avsnitt av karatefylla, har ni sett det? Helt sjukt är det! Vet inte vad jag ska tycka om det. Är väl ett program man antingen älskar eller hatar, jag har inte bestämt mig vilket jag tycker än. tur i alla fall att den möjligheten finns, att kolla på datorn, så slipper man va rädd för att missa något. Vissa program finns ju inte på internet, men de går ju att läsa ändå, antingen via repris eller nerladdning.

Alfred sa en idé till mig häromdagen som jag tyckte lät bra:) Att vi varsin dag i veckan väljer en rätt vi vill äta och lagar den helt själva till oss båda:) Tyckte jag lät bra! Dessutom kan den som inte lagar mat göra andra saker om det skulle behövas, så Alfred diskade idag:) Tyckte jag kändes riktigt bra eftersom jag oftast diskar. Idag hade jag min dag och det blev en klassisk vardagsrätt, pyttipanna:) Fast absolut inte färdigköpt, hade varit lite för lätt;) Så gjorde för första gången hemmagjord pyttipanna:) Blev väldigt gott och är ett recept som vi kommer att spara och göra fler gånger:)

Titta här förresten vad Alfreds pappa fick med sig till oss från Tyskland:) Nu räcker det lääänge framöver:)



Hoppas på att jag och Alfred masserar varandra sen också, känner för att bli avslappnad och somna extra snabbt och gott ikväll:) Brukar fråga ibland om Alfred kan läsa en godnatt saga eller något för mig, men det gör han aldrig:( Förstår inte varför:P:( Man kan väl aldrig bli för stor för det eller?

Nepp, nu blir det att krypa ner under täcket och se lite fler avsnitt av True talent och andra program, får se om jag hittar något kul att titta på:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0