Lördag


Vilken härlig dag det har varit:) Bara verkligen tagit det lugnt och gjort sådant som vi båda har känt för här hemma. Blev en långpromenad med Gaj idag. Härlig luft ute och man blev pigg av det. Det som var negativt var väl att jag tänkte för mycket. Efetrsom jag inte hade någon med mig mer förutom Gaj, så blev det ju att man försvann in i sina egna tankar. Har en tendens att tänka alldeles för mycket ibland. Alfred märkte det på mig när jag kom hem att jag var lite annorluna i sinnesstämningen. Men när jag sedan satte mig och kikade på ett antal Glee avsnitt, ändrades humöret:) Gosh, vad jag älskar Glee alltså. Har tänkt på det ofta, att är det något jag älskar verkligen att göra så är det att sjunga. Mamma och alla har alltid stöttat mig att söka Idol och gå i körer med mera. Men på något sätt har jag alltid varit för blyg för att ta för mig. Man tror nog inte det om mig lika mycket nu, att jag är blyg. Och visst är det så att mycket av det där blyga har växt bort. Men det finns ändå lite kvar som skulle behöva försvinna om jag verkligen skulle vilja satsa på något sådant någon gång. Har ju alltid älskat teater också och på gymnasiet hade vi väldigt många föreställningar vi gjorde. Därför hade ju en musikal varit en dröm att uppfylla någon gång! Skulle jag någon gång få den möjligheten, så hade jag verkligen varit tacksam och överlycklig:) Än så länge kan man ju drömma sig bort lite då och då i alla fall och kolla på Glee och liknande:) Sitter alltid och sjunger med i låtarna jag kan:) Älskar att sjunga. Tråkigt nog har jag blivit tystare och tystare. Tror nog att mitt mående nu ett tag förstört det där. Synd! Väldigt synd! Sjöng all ledig tid jag hade förut och det känner jag i kvalitén på min röst nu med. Den är ju självklart bäst när man jobbar med den som mest! Jag måste ta tag i det där och verkligen börja sjunga mer:) Jag vet ju att jag kan. Hade jag inte kunnat och det hade låtit surt och hemskt, då hade jag verkligen inte sjungt något alls, men som tur är så är ju läget tvärtom:) Jag kan:) Vad kul det kändes för en gångs skull och vara snäll mot sig själv och säga att jag kan:) Det är något jag verkligen behöver jobba på:) Att erkänna saker man är bra på och som man är stolt över:)

Idag har jag tagit kort på alla tradera sakerna som snart ska läggas upp för att säljas. Brukar bli runt 50 bilder varje gång. Tar ju ett tag att lägga upp alla de auktionerna kan jag säga, men det tycker jag ändå är kul:) Gillar att följa processen hela tiden. Från en vara hos mig, till att packetera in och skickas iväg.

Har pratat mycket med Linn nu sedan hon var här:) Känns kul. Är inte så ofta annars som man ringer varandra. Hon och jag brukar mest prata när vi ses, men kul att det är tvärtom nu:) Hon har köpt en födelsedagspresent till mig sa hon:D Jag blir så nyfiken, hihi:) Älskar paket:) Eller älskar rättare sagt tanken, att folk har mig i åtanke, det är det finaste:)

Idag åt vi rackarns god mat alltså:) Kokt potatis, hemmagjord gräddsås och hemmagjorda köttbullar. Till och med de rårörda lingona gjorde vi själva idag:) Imponerade eller vad? Jag och Alfred är riktigt duktiga i köket måste jag säga:) En framtida dröm man har tillsammans är att öppna ett café eller restaurang:) Min syster Linn sa när hon var här: " Alltså, ni gör alltid så bra och god mat, varför öppnar ni inte eget egentligen?" Tyckte jag verkligen var en fin komplimang:) Så tack Linn:)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0