Mormor och morfar:)

På fredagen åkte vi till mormor och morfar:) Min älskade mormor och morfar:) De är så bra, fina och snälla:) Alltid så mysigt att komma till dem. Även om det ofta kan kännas som kaos, då deras hus är rätt litet och vi ofta brukar vara mycket folk där. Vi var där i en dag och hann göra rätt mycket. Alfred och morfar bytte däck på bilen:) Sommarsulorna fick snällt ställa sig brevid morfars däck i deras förråd. Vi åt mormors goda mat och äppelpaj:) Umgicks och hade det bra! Vi åkte in till stan på kvällen för att kolla på Stad i ljus jag, Alfred, Linn och mormor:) I Skövde är det sjätte året i rad som de anordnar det. En rolig grej faktiskt och staden blir så himla fin med alla sina olika ljuskreationer och så vidare:) Hoppas verkligen att det är något som inte kommer att försvinna. Linn och Frida var  också med hos mormor. De stannade även kvar där när vi åkte till Alfreds föräldrar.Det kändes bra! Annars kan det kännas som det blir så tomt hemma hos dem när man åker och jag vet att de gillar när det är liv och rörelse i huset:) Älskar själv när det är lagom liv med rörelse och speciellt med dem mysiga hundarna! Mormors tre hundar är så olika mot Gaj. De är så busiga och låter hela tiden. Lite annat mot våran tysta lilla krabat här hemma.


Mormors goda äppelkaka :D


Alfred och lilla hunden Leo;) Vart ska jag sova, tänkte jag;)


Jag och söta Leo:)



Linn och jag:)


Hos Alfreds föräldrar stannade vi också en dag. Där var det Gåsamiddag som gällde när vi kom på lördagen:) Hur gott och trevligt som helst. I år vågade jag smaka på svartsoppan också och den var inte så dum faktiskt. Fast ändå tog jag räksoppan som förrätt. Den såg ju så god ut och det var den också!:) Var en trevlig middag och blev en lång kväll med olika alkoholhaltika drycker och trevligt sällskap. Deras grannar var där också, vi känner dem, så det var kul att träffa dem igen:) Dagen efter var det tänkt att vi skulle ha åkt till pappa med familj med eftersom de var sjuka så stannade vi hos Alfreds föräldrar hela dagen. Där åt vi åter igen gudomligt god mat! Ingen kan laga mat som Alfreds pappa! MUMS! Var kul att träffa Ville också:) Gaj fick sina klor klippta, han är så fin nu så:) Linn klippte håret runt hans tassar och så också, när vi var hos mormor och morfar, så nu är han riktigt fin:) Var lite tråkigt med en liten incident bara. Gaj blev rädd när Linn var nära hans tassar, så han bet henne i benet:( Inte kul alls och usch vad jag skämdes över honom då! Linn stackarn blev jättechokad arg och ledsen:( Men det löste sig sen. Hoppas bara att det aldrig mer händer. Är så tråkigt:(!


Kommentarer
FulAnka

Mysiit ni haft det :D Ser ut som Leo posar på bilen med dig o honom ^^

2011-11-21 @ 23:38:09
URL: http://fulanka.blogg.se/
Hanna

Haha, aa det gör det:) Han är så söt!:D

2011-11-22 @ 15:26:41
Linn

Jo blev lite häpen för vi brukar komma så bra överens med varandra men där blev det lite fel men kommit över det efter terapi och sånt så nu är jag fullt frisk;) haha ne skojja....vi blev vänner efter 20 min och 10 sec eller något!

2012-01-17 @ 17:15:51
Hanna

okej, skönt att det går bra nu då. Blir så sur på honom bara när han ska göra så:/

2012-01-17 @ 18:41:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0