Helgen som varit:)

I fredags bar det av hem till Caroline för filmkväll:) Vi hann kolla en film, Lars and the real girl, sen var de flesta så trötta, så det blev ingen mer. Eller jo en liten del till på en annan film, Monty python, som jag inte alls tyckte om.
Hade uppenbarligen inte den humorn;) Hos Caroline träffade vi även hennes nya katt Zelda, söt och go katt:) Tror allt att jag börjar gilla katter mer och mer och dem mig:) Får väl allt se om jag kanske skaffar mig en katt någon gång;)


På lördagen hade jag och Alfred en mysdag:) Åt en god och mysig middag med räkmackor:) Hade tända ljus och satt och åt och pratade länge:) Är inte ofta man äter räkmackor, men gud så gott det är när man väl gör det. Och all den tid det tar att skala de där räkorna och tålamodet som får testas gång på gång, det är bara såå värt det!:D

Efter middagen gjorde Alfred räkfond på resterna som blev av räkorna:) Gott att kunna använda i andra rätter som man gör framöver:) Lite lyx sådär:) Jag själv, var så trött så jag satte mig i soffan, nerkrupen i en filt och smuttade på gott vin:) Blev så dåsig av de lilla vin jag drack, så i soffan blev jag kvar resten av kvällen. Alfred och jag kikade på filmen Due Date. En rätt rolig film;) Chips och dipp blev det till också:)


Idag söndag, har vi städat, återigen lagat mat, blev pasta, kyckling, sås och sallad. Enkelt och bra. Kollade på finalen av True Talent idag. Snyft att det är över, men gud så bra det var:) Några tårar kom allt:) Skrek av lycka när man fick reda på vem som vann miljonen. Han  var helt klart värd det! Vad ska jag följa nu då? Ska kolla ikapp fredagens avsnitt av Idol och sen de avsnitten på Så mycket bättre som jag missat. Men det kommer bli tomt minsann utan True talent, det kan jag lova!

Har gjort färdigt hela pappa och Tinas bröllops album också:) Är så nöjd över den:) Gjord med kärlek:) Hoppas de gillar den:) Har fotat alla sidor, så jag kan se tillbaka på den:) Är så otroligt fina bilder i den:)

Jag och Alfred smakade på Kiviks Äppelglögg nyss, smakar bara som varm saft. Var väl god, men inget märkvärdigt. Lite tråkigt, då jag hade störra förväntningar på den, men men, så är det väl ibland.

Den här veckan har vi vänt på dygnet helt alltså. Hur kunde det hända? Jag har ingen aning. Men det blir det ändring på imorgon!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0