Helgen som varit

Har varit en händelserik helg må jag säga. I fredags var jag, Alfred och Mikael och kikade på de nya affärerna i Välsviken. Jula och Elgiganten Megastore har öppnat där. Jisses vilka stora butiker, kul att det kommer lite nytt:) Önskar att någon av de byggnaderna de bygger intill de här butikerna, kommer vara ämnad för ÖB:) Hade varit så bra om den butiken kom hit. Vi handlar alltid på ÖB i Skövde när vi är där, just för att den inte finns i Karlstad. Konstigt tycker jag. Finns ju utanför, men alldelels för lång väg att åka för att bara köpa lite bra och ha grejer. SÅ nu håller jag allt tummarna!:)

I fredags blev det att äta tacos, mums så gottigt! Vi räknade ut att vi inte ätit det på mer än en månad. Sjukt lång tid att inte äta tacos på, skärpning här med det! Blev att kolla på Idol också:) Nu är det inte långt kvar! Mikael kom förbi pckså och kikade på det, kul:)

I lördags åkte jag, Alfred och Carro på dagen till Bergvik. Där inhandlades det lite grejer på Bolaget, Ica Maxi, Biltema och Apoteket. Köpte mig en otroligt fin bock, lite nytt julpynt är alltid kul:) Så när vi kom hem sattes all julpynt vi har upp. Är iochförsig inte mycket, men det vi har blev jättemysigt och fint:) Hittade en gardinlängd jag sparat som är vit och härligt fluffig och fin. Den satte vi upp i mitten av våra två stora fönster. När vi var färdiga med allt, blev vi riktigt nöjda:) Nu fattas det bara att stryka julduken till bordet, men den ville jag inte ha på bordet när vi skulle ha fest på kvällen. Tur var väl det, blir ju alltid massor med alkohol här och där.

Jag och Alfred gjorde drinkar kvällen till ära. Gott och roligt:) Är Sällan man gör det, så när man väl gör det, känns det riktigt lyxigt:) Var massor med trevligt folk som kom och tyvärr var det några som inte kunde, vilket var synd. Men det blir ju fler gånger. Däremot kändes det inte alls som min födelsedagsfest. Kunde kvittat att heta det egentligen. Hade ju skrivit det i inbjudan alla fick och att det skulle vara en hemmafest, vilket det inte blev. Folk drog mycket tidigare än väntat, så det blev att stuva om lite i det hela. När många sedan hade gått tog vi fram popcorn och pratade vi som var kvar. Var trevligt det också. Pratade mycket med en ny tjej jag lärde Känna, Emelie Midhamn, trevlig tjej det:) Alltid kul att träffa nytt folk. Hon sa massor med bra saker jag vekligen behövde höra. Har väntat länge på en person som henne. Kvällens ros gick till henne:) Det var så roligt för hon tyckte det var så fascinerande att jag och Alfred varit ihop så länge och kallade oss highschool sweethearts:) Gulligt:) Efter ett tag valde vi att också dra ner till stan, Mikael var snäll och körde oss:) Där var det tänkt att gå till först Ankan eller Tables, men var väldigt mycket folk och ingen chans till att komma in, så det fick bli att sätta oss på en pub istället. Var inte så länge vi var där och natten slutade med att jag och Alfred åt Sibylla mat. Snacka om att det var gott! Vi var sjukt hungriga. På dagen hade vi ätit tonfisksallad också, vilket var sjuhelsickes jäkla gott, men det var ju massor med timmar sedan, så deklart vi behövde något i magarna våra. Men kvällen var grymt rolig i det stora hela:)



Min fina bock:) Gaj tyckte den var väldigt intressant, han försökte till och med smaka lite på honom,haha!


Söta Gaj:)


Fina stjärnan vi har i sovrummet:)


Vardagsrummet:)



Idag söndag har bara varit en slappdag.Städade lite från gårdagen och sådär. Mikael kom förbi och hjälpte Alfred att meka med hans cykel. Så nu har han en hel cykel igen:) Så nu kommer det allt bli cykelturer framöver:) Om inte snön väljer att komma då, men då blir det isåfall till våren istället:) Blev första advents fika också med glögg och pepparkakor:) Gott!:) Nu på kvällen somnade jag en stund och sen åt vi havrekli gröt. Har inte ätit nästan något idag och vi hade planerat att göra mat, men sen när mekandet med cykeln drog ut på tiden, var det inte längre någon idé att göra mat. Fick bli gröt istället, snabbt, enkelt och mättande. Nu är det bara chill och mys som gäller. Ser fram emot att krypa ner brevid älsklingen sen för att sova<3



Adventsfika:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0