A long day:)

Linn och jag kom iväg till stan sen, Alfred var snäll och skjutsade oss:) Kändes som att det skulle gå lite snabbare så än att ta buss, så krångligt och tråkigt. Bättre att åka bil, med bästa chauffören och lyssna på musik högt som man gillar:)

På stan hittade Linn mest grejer, tur var väl det eftersom jag redan köpte massa saker förra veckan. Hon köpte smink, nagellack och två presenter till sin pojkvän:) Vi fikade, men blev inte på Melkers som jag ville:P Det blev att vi tog var sin kycking curry röra baguette och var sin dricka istället. Men det var gott det också:)! Kanske går till Melkers med Frida istället, ska försöka övertala henne det:);)



En rolig grej som Linn och jag snackade om idag var att Linn sa att hon skulle köpa presenter till sin kille, för han fyller år snart. Okej sa jag, när fyller han år då? Jo, om bara lite mer än en månad. Det var snart sa jag! Fyller han år i december då eller, löd min nästa fråga. Aa, men det gör han. (Hon var inte helt säker på vilket datum han fyllde år eftersom de inte varit ihop alls länge). Så när hon pratade med honom i telefon nästa gång så sa jag till Linn att fråga honom när i december han fyllde år. Det roligaste och läskigaste kommer nu. Han svarar då att han fyller år den 6 december (precis som jag), när vi frågade lite mer och ännu mer, så kom det fram att han var 90a(precis som jag), att han föddes ungefär vid 23 på kvällen(nästan som jag, är född 22.20) och att han har finskt påbrå och kan prata finska, haha! (precis som jag!). Eftersom han har finskt påbrå också, så är det lite roligt, för på just hans och min födelsedag så är det Finlands självständighetsdag! Haha! Passar ju in;) Mormor och morfar har alltid varit stolta över att jag, deras första barnbarn, föddes på just den dagen!:P Men detta var väldigt läskigt faktiskt:P Hade never in a million years gissat på det alltså! Men där ser man! Som jag brukar säga när sånt händer, "världen är bra liten alltså". Just för att det känns som att, sånt händer ju bara inte! Samtalet om detta slutade med att jag sa till Linn: "Aha Linn, jag fyller år på samma dag som din kille, honom har du köpt present till, trots att ni inte varit tillsammans alls länge, men inte till mig som varit din syster i 17år, vad är det för stil:P) Haha! Måste dock tillägga, att jag inte är bitter över detta och att det var ett skämt:P Sa till henne också att hon mer än gärna kommer kunna fira hans födelsedag den 6e december, då jag ändå inte kommer att vara i Skövde då.

På stan hittade jag och Linn en liten "outlet" affär. Där inne fanns det sjukt snygga klänningar och skor! Orgasm för ögonen, man ville ha massor där inne! Linn hittade ett par skor och även jag. Tyvärr hade Linn inga pengar att köpa dem för och jag var snäll mot henne och struntade i att köpa dem jag hittade. (vilket jag ångrar, lite..)^^ Men vad gör man inte för att vara snäll.

Jag och Linn slutade våran runda på stan med en bussresa hem, fy vad illa vi mådde, busschauffören körde ju som en DÅRE! Mådde illa ett bra tag efteråt.


När jag och Linn kom hem bakade vi tunnbröd. Kul att göra det tillsammans:) Jag hade inte gjort det förut, vilket hon hade, så hon fick lära mig:) Gick galant! Var riktigt bra egentligen att vara två också när man gör just tunnbröd! Smakade en förut och måste nog säga att det är det godaste brödet jag har bakat hittills! Hade bara smör på och testade en inte så lång tid efter att vi hade bakat färdigt dem och gudars vad gott det var:) Mumma!! Det blir det många många många fler gånger:)



Medan vi bakade brödet så började vi med maten samtidigt, vilket blev en couscous sallad med räkor och ungsrostade grönsaker, med en kall sås till:) Gott blev det:)

Nu ikväll har vi bara umgåtts, haft lite hemma spa:) Haft ansiktsmasker på oss och smort in fötterna med lotion och haft plastpåsar på:) Prima ballerina för både våra ansikten och fötter. Baby lena på båda ställena:) Skönt att ta hans om sig lite och känna sig fräsch:)

Nu är den här dagen över och vi ska sova. Imorgon kommer mamma med Frida. Så då byter vi:) Linn åker hem och Frida kommer hit:) Ska bli trevligt, men samtidigt tråkigt att Linn åker. Men har haft det otroligt trevligt med Linn nu den stunden hon varit här:)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0