3-4/11-11

I torsdags var jag och Frida hundvakt åt min och Alfreds granne, Jennys hund Bosse en stund. Vi var ute och gick med både Gaj och Bosse. Kul att ha två hundar att va ute och gå med och ha hand om var sin. Det roligaste var att se hur olika Bosse och Gaj var. Gaj var superlugn hel tiden, som jag brukar säga "vår lilla gubbe". Bosse däremot var precis tvärt om, en ung kille med energi till tusen. Av mig fick han kallas "duracell hunden". Han fick följa med oss hem en stund efter att vi varit ute på långpromenaden. Frida busade med honom jättemycket. Även om man själv inte ville det, så skulle han alltid försöka:P Skönt att ha en lugn kille att ta hand om som Gaj, han gör inte mycket väsen av sig han. Han har blivit en riktig soffpotatis:P





Idag fredag, åkte syster Frida hem. Usch vad ledsamt det kändes. Var slutet på en vecka, då jag har haft två av mina fyra systrar här. Har varit jättekul, även om det varit ett och annat tjafs, men så är det alltid ibland med oss systrar. Bara att vänja sig;) Är ju inte långt kvar tills jag träffar dem igen. Kommer åka till Skövde den 16 eller 17 november, så då träffar jag ju dem igen:)

Åkte med Frida ner till stan för att vänta på tåget hon skulle med till Skövde. Blev litet ledamt farväl, båda blir alltid så "gråtiga" när man ska säga hej då. Helst hade jag bott närmare dem. Fast ibland kan jag allt känna att det ändå är skönt med lite avstånd, så man hinner längta efter dem<3

Har blivit en och annan film i veckan också, vi har sett på "i am number 4", "brides mades". Kollade på dem samma kväll. Brides mades var helt sjuk i början, men riktigt rolig ändå. Haha! Den andra filmen var jättebra och det kommer att komma en uppföljare, så det ser jag fram emot:D Härligt att se på film tycker jag:) Är sällan jag tycker att en film är riktigt dålig. Är en allätare när de gäller både film och musik, så gillar att kolla och lyssna på mycket olika. Annars tröttnar jag snabbt.

När Frida hade gått hem var jag bara tvungen att gå in på några affärer och titta och hittade julklappar till linn och Frida:) Så nu ikväll har jag pysslat med att slå in julklappar och "pimpa" några ramar:) Blev riktigt fina, några ska jag ge bort och några behålla:) Har även slagit in massa tradera paket som blivit sålda och tagit fram nya grejer. Imorgon tänkte jag ta kort på de nya auktions sakerna och lägga upp dem på Tradera, tänkte även börja pyssla på scrapbooken till pappa och Tina:) Nu har jag allt jag behöver till det:)

Blev att bara vara hemma idag och bara vara och göra saker här hemma. Ibland trivs jag väldigt bra med det:) Blev att göra god mat med kyckling, sås med färska örter och tagliatelle:) Mums! Saknade sallad till maten idag, hade varit grymt gott, pricken över i. Men orkade inte göra det idag. Så är det. Prioriterade att diska lite istället. Lär ju bli att diska imorgon också och även boka tvättid. Vi simmar snart i tvätt och disk här:P Förhoppnigsvis om Alfred känner att han har tid, så blir det nog en sväng till Ikea i helgen:) Behöver värmeljus, nya skärbrädor och en vardagsrumsmatta:) Så hoppas vi kommer iväg dit och hittar lite fynd:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0