24/11-En månad kvar till julafton!:)

Många tankar i mitt huvud ännu en gång. En helt vanlig dag för mig alltså. Har hunnit med rätt mycket idag, om ni frågar mig. Har inte varit sådär stressat som det kan vara, utan allt har gått i normalt tempo, skönt!

Alfred intervjuade mig till ett arbete han har nu i skolan, intressant var det. Hoppas han får någon nytta av mina svar. Glad att vara till hjälp:) Har även lånat en bok från Universitetets bibliotek, som jag ska använda i ett arbete jag ska skriva om. Skönt att kunna låna ibland och inte alltid köpa allt, kan jag känna. Har varit lite för mycket att köpaköpaköpa litteratur hela tiden, men vad fasen. Slutar ju ändå att man säljer många av dem på Campusbokhandeln. Nu ska jag i alla fall läsa en bok på 270 sidor för att sedan skriva 2 sidor om den. Haha, måtte det allt finnas något bra jag kan använda mig av! Hade nästan varit lättare om man skulle skriva fler sidor, känns lite fjuttigt med bara två. Men men, ska nog bli något av det:) Boken låter ändå rätt så intressant. "Att göra kön- Om vårt våldsamma behov av att vara kvinnor och män". Så lite pluggande har det allt blivit idag. Dock inte så mycket jag hade tänkt mig. Har nämligen inte känt mig riktigt kry idag :( När jag hade gjort mat till mig och Alfred och ätit den, så kändes det plötsligt som all ork försvann, frös och var varm om vartannat. När jag sedan kollade tempern så var det ju feber jag hade. Inte konstigt tänkte jag. Inget jag inbillade mig alltså. Har mått så illa nu i några dagar också,  jättekonstigt. Jag är inte gravid om någon tror det. Hade jag sagt det till mamma hade hon säkert direkt sagt det, "Är du gravid". Så lika bra jag svarar på det på en gång, nej det är jag inte! Nu ikväll har det i alla fall varit som värst. Så har bara blivit att ligga ner i sängen och ta det lugnt. Inget mer man kan göra. Hoppas det försvinner efter en god nattssömn.

Har hunnit med två härliga promenader med Alfred och Gaj idag innan solen hann gå ner. Extra skönt när man går när solen är framme. En speciell känsla! Har även lagat mat, blev parmesan och vitlöks kyckling med pasta:) Idag bakade ja äntligen knäckebröd också! Har tänkt göra det i flera dagar, men nu äntligen gjorde jag det. Tror jag lyckades den här gången. Har bakat knäckebröd en gång förut och då blev det inte alls bra. Men nu tror jag de verkligen ser lovande ut:) Har inte hunnit smaka än, inte så lätt när man bara mår illa. Men det blir det nog till frukost imorgon:)

Imorgon står det lite saker på schemat som ska hinnas. Några saker är att åter igen plugga, ta en sväng ner till välsviken med Alfred och Mikael för att kika in de nya affärerna där, ta upp julgrejer från förrådet och sätta upp stjärnor i fönstrena, äta god mat och ha mys framför tv:n-blir helt klart idol och sen säkert någon film. Det ser jag fram emot!




Bara en månad kvar till julafton också:) Hihi! Känns så konstigt, gått så himla snabbt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0