Underbar helg:)

Ja det har den allt varit:) Enda dumma var att jag haft otroligt hemsk huvudvärk, men har lyckats koppla bort det som tur var. Nu är den borta i alla fall:)

Alfreds föräldrar, syster och deras hund Ville kom igår:) Vi fikade lite och begav oss sen ner mot stan. Där gick vi i någon timma, hittade julklapp till Alfreds farmor och mamma, även de andra hittade lite saker. Slutade den härliga stunden i stan med fika på mat och muffins:) Tog en kladdkaka med grädde och en varm choklad med grädde och marsmallows. Det var mastigt kan jag säga! Glömde av att jag inte klarar grädde i allt för stora mängder. Var ett jättemysigt ställe att fika på, kommer garanterat gå dit igen:) Däremot var hon som stog i kassan väldigt otrevlig, sånt gillas inte alls!:(

På kvällen igår åt vi tacos, mums:) Vi hann även med att spela spel, promenera med hundarna och även ,mysa med dem. Fick öppna paket av dem igår också eftersom det bara är någon dag kvar tills jag fyller:) Fick jättefina grejer och är hur nöjd som helst:) Fick en mysig filt(som jag och Alfred kallar bumbifilt)(det är en sån jag redan har, fast en lila), är så himla gosig. Sitter invirad i den nu:) Fick även en jättefin stor lykta med ljus i, schampo och balsam från Lindas klipphörna, mysiga tofflor och två jättefina kökshanddukar:) Like it lots:) Saker jag verkligen kommer att använda:)

På turen på stan igår köpte jag och Alfred en jättefin skylt till dörren:) Och ett jättefint servettställ, fast som jag och Alfred använder till att ha kaffefilter i:)

Idag åt vi frukost och efter det begav vi oss ut på en långpromenad och visade dem runt lite:) Innan dem åkte hem idag blev det en tur till Ikea (igen), men alla som inte har Ikea, vill ju alltid passa på när dem kommer till en stad med den affären, vilket är förståeligt! Så såväl dem som vi hittade grejer. Jag köpte julklapp till mamma och mormor och sen köpte vi lite smågrejer som underlägg till grytor, halkskydd till matta, vas och en till byrå:) Vi fick ju nämligen sålt den gamla byrån vi har i sovrummet, så vi köpte en ny likadan fast vit:) Kommer bli hur fint som helst:) Personen som köpte den hämtar den på tisdag, så då är den helt borta, ska bli skönt! Men nu får det allt väntas ett tag med att åka till Ikea igen, vi har varit där alldeles för mycket nu!

På Ikea åt vi julbord allihopa också:) Jisses vad mycket folk det var som skulle äta det, men efter att ha stått i kö ett tag fick vi alla mat. Man äter sig ju så otroligt mätt när det är just julbord också. Så vi alla blev nog väldigt trötta för det. Men gott var det allt, men julbordet hemma hos familj och släkt är alltid bäst:)









Har varit en rolig och trevlig helg, men nu är vi så trötta här, så det går inte i alls många knop. Får bli en lugn söndagskväll för våran del:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0