Småsyskon alltså..

Ibland är dem det bästa som finns och ibland vill man bara göra vad som helst för att dem är så jobbiga!

Ännu en dag fullt med massa "måste göra saker". Skönt när det är så ibland, fast samtidigt inte. Har plockat undan alla saker från sängen och så som vi hade, så inatt kan vi sova i sängen i alla fall:) Men natten på golvet gick jättebra den här gången. Vi gjorde så att Alfred och jag bytte plats och sen tog vi ut batterierna ur klockan, så slapp man höra den ticka hela tiden. Skönt:)

Har pluggat lite till idag, för jädra bra bok det där alltså. Säger till Alfred hela tiden att det är saker jag vill läsa för honom, bara för att det är just så intressant:) Har inte riktigt haft ron till att plugga helt och hållet heller. Dels för att det alltid finns massa andra "roligare" saker att göra (tror jag de flesta känner igen) och sen för att det har varit så rörigt här med saker huller om buller. När det är så här, så funkar inte min hjärna riktigt som den ska. Nästan bäst att städa och göra iordning först och sedan plugga, då funkar jag som allra bäst.

Har pratat med både mina sysytar Linn och Frida i telefon idag. Vad är det med det här att vara storasyster? Gaaaah, vad jobbigt det är ibland alltså! De ringer upp mig för att jag ska meddela mellan dem och hjälpa dem att sluta bråka. Är så nästan varje gång. Varje gång säger jag i princip samma sak också. De är så otroligt dåliga på att diskutera i lugn och bra ton och måste istället stå och skrika på varandra. När man har pratat med dem höjs pulsen rejält kan jag säga. Jisses! Känns ju nästan som om man får hjärtattack! Var ett tag sen vi la på nu och fortfarande känns det som att hjärtat rusar snabbare än vanligt. Don`t like it:( Allt löste sig i alla fall, tror jag, för en stund.. Imorgon är det väl något nytt igen. Om ni läser detta LINN och FRIDA, så hoppas jag att ni tar till er det jag gång på gång försöker säga till er. Blir inte bättre när ni gör som ni gör. Ni kommer att ta ihjäl varandra någon dag om det fortsätter. Måste lugna ner mig alltså, andas ett..tvåå..tree,djupa andetag! Haha, ne så dåligt är det inte med mig. Bara läskigt när man inte kunnat varva ner än. De är alltid, för det mesta, sån fart och fläkt på dem hela tiden och de lyckas oftast ta upp mig till deras nivå hela tiden(eller ner kanske man brukar säga). Stressen och allt vad det är, smittas liksom av på mig. och det gillar jag INTE. För varken om dem inte vill det eller att jag inte vill det, så blir det ofta så ändå. Storasyster är minsann inte det lättaste att vara kan jag lova!

Nu ska jag äta choklad, för det är jag bannimej värd!!!

Lagom tills jag lugnat ner mig helt ska jag gå ut med Gaj i blåsten också. TYPISKT!:P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0