Pigg var ordet:)

Pigg är ordet som beskriver mig just nu. Kanske inte så konstigt. Var uppe till kl.7 imorse. Satt och kollade på musikhjälpen hela natten, pratade i telefon med mamma på natten efter konserten hon var på, hon var helt i extas alltså. Känns otroligt roligt att hon hade en sån bra dag:)<3 Alfred kom hem strax innan 7 på morgonen också, så vi gick och la oss för att sova sen. Vi vaknade vid 16. Herrejösses. Kändes som om jag la huvudet på kudden och vaknade sekunderna efteråt. Har sovit så otroligt tungt.

Så den här dagen har blivit helt omvänd. Men det gör inte så mycket. Har varit en lugn och skön helg. Bra det nästan, eftersom det blir mycket stress hit och dit nu i jul. Har gjort knäck med vaniljsmak idag:) Så nu har vi 70stycken små söta knäckformar till fyllda med gottig smet:) Men tyckte däremot inte att de smakade så mycket vanilj faktiskt, får se vad de andra tycker. Jag  och Alfred har gjort lite godis med choklad och vårgårdaris:) Lite måste man ju ta med och bjuda på:) Känner jag våra släkter rätt har de också gjort goda mat och bakgrejer nu inför jul, så det lär ju inte bli någon brist på det inte.

Imorgon tänkte jag baka julbröd och lussekatter. Kom på att jag inte har någon plats i frysen, så kändes bäst att göra dem så tätt in på vi åker som möjligt. Blir lätt torra och så annars om de bara får ligga. Lär ju dela upp det och ge bort massor:)

Idag den 19e, har min mamma födelsedag:) 41år fyller hon:) Nästan exakt 20år äldre än mig. Har varit så skönt nu när vi pratat mycket ett tag, har funnits där för varandra och har varit mycket skratt och sådär. Känns otroligt värmande i hjärtat. Hoppas hon får en jättebra födelsedag och så kommer jag och Alfred och firar henne på tisdag:) Då blir det massa fika jag har bakat och sen får hon öppna paket:) Hoppas hon gillar det hon får:)



Mamma och hennes vän:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0