Mysfredag:)

Hej och hopp!:) Igår var hälften av dagen riktigt tråkigt hemsk. Vaknade på fel sida och allt kändes allmänt kasst. Dagen idag har varit totalt tvärtom. Vaknade tidigt med Alfred och mös en kortis framför tvn och åt frukost. Kollade lite på Musikhjälpen:) Sen blev det snabbt att duscha och göra sig iordning. Alfred skulle lämna plasma idag, så jag passade på att åka med ner till stan. Köpte de sista julkapparna idag!:) Yeey! Känn så skönt. Har endast en present till min mamma som fyller år på måndag, men tror att hon får ta någon av julklapparna istället och öppna då och sen att jag får kika på någon julklapp till henne i Skövde. Hade en idé som jag letade efter, men gav upp, då jag inte hittade någon som riktigt dög för mig. Mamma ska ju ha det allra bästa vet ni<3

Hittade jättefina inslagningspapper på Lagerhaus också. Köpte därifrån förra året också. Det är så mycket papper på dem rullarna och räcker otrolgit länge. Så blev 4 för 100. De räcker ju mer än ett år, så det är det värt:) Så nu ser jag fram emot att slå in dem:) Ska passa på nu när Alfred är och lanar och är borta ett tag. Så kan jag slå in hans klappar i lugn och ro och slipper smyga;) Hoppas han blir nöjd över det jag köpt:)

Efter vi var i stan åkte vi och handlade på Willys först. Där blev det lite gott som jag ska ha nu ikväll och imorgon:) Chips och dipp, pepsi och Snickers:) Vet inte hur många år sen det är jag åt jordnötter, så Alfred sa att jag skulle unna mig det nu när han är borta. Så jag köpte en liten Snickers:) Gudars vad gott det var när jag åt den. Den njöt jag av kan jag lova!:)

Efter Willys åkte vi till Kvantum där vi köpte lunch från deras salladsbar de har där. Så himla smidigt att kunna plocka till sig det man själv är sugen på och vill ha:) Kostar precis som en vanlig lunch också och är till och med bättre:) Vi var så otroligt nöjda med det och kommer köpa därifrån fler gånger:)



Alfred är på lan nu med några kompisar och trots att han inte är långt borta, så saknar jag och längtar efter honom redan, my love<3 Varje gång vi tjafsar, vilket inte är ofta, men självklart händer ibland, blir vi ännu mer närmre varandra, än vad vi redan är. Älskar dig så otroligt mycket!<3 Nu när han är borta kan man ju se det som att jag får egen tid. Men jag uppskattar mer när han är hemma faktiskt. Jag och han mot allt! Känns mer tomt utan honom här. Planerar att bara vara när han inte är hemma. Ska mysa framför tvn, smaska goda chips, slå in paket och så vidare.

Kollade precis på Svenska hjältar galan. Tyvärr såg jag bara sista halvtimman. Hade gärna sett hela, men hade ingen aning om att det var idag. Tycker den galan är så otroligt bra! Blir så varm i hjärtat över alla dem som fått det priset, de är dem verkligen värda. Satt och bölade som bara den bara för att jag var så glad och lycklig över det dem människorna hade gjort. Blir så inspirerad av dem! Man uppskattar verkligen det man har och att man inte ska vara bitter på det man inte har.

Ibland blir jag så trött på människor som hela tiden klagar och är missnöjda. Varför inte vara lycklig för det man faktiskt har?! Tror ibland att "tänker du dåligt, blir det också så". Jag försöker hela tiden jobba med mig själv och hur jag tänker. Har haft väldiga problem med det, men är nu väldigt trött på det. Upplever själv att jag blivit mycket gladare med mera, genom att tänk på det. Har tagit mig mestadels ur den depression jag varit i under lång tid, helt själv och med Alfreds hjälp. Alfred peppade mig igår och sa många sanna värmande ord, som jag verkligen tar till mig:) Han sa en sak som stämde, att: Du har lyckats ta dig genom allt det svåra helt själv och med min hjälp, helt utan proffesionell hjälp, Fy fasen vad du är duktig. Det är så jag känner mig, gud vad jag är duktig:) Vill verkligen ha en framtid och starta nästa kapitel och resa i livet. Vet att jag inte alltid kommer att känna så här, ibland kommer nergångar, precis som jag hade igår, men det som är bra är att nu kan jag få ångest och det går över efter inte så långt tag och att jag inte alls får det lika ofta längre. Förut kunde vara så att jag fick det minst en gång varje dag och det är inte alls bra. Vet att jag var djupt nere i skiten om man får säga det så, men är så otroligt tacksam över att jag är tillbaka, precis så som det ska vara. Inte helt 100än, har en bit kvar tills jag är Hanna fullt ut igen, men dit ska jag, så är det bara. Gäller att tänka positivt, något annat är inte tänkbart. Bara onödigt att vara pessimistisk. Tar så otroligt mycket energi som man skulle kunna lägga på annat. Självklart måste man känna alla känslor någon gång ibland, det jag menar är bara att det inte får ta över ens liv. Jag vet hur det är, har hänt med mig under ett tag och har sett det på nära håll med andra också. Skänker alla som behöver en god tanke det och lite värme<3

Nu ska jag öppna chipspåsen som inte öppnats än och mysa framför tvn:):D






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0