Lång vecka!

Det har varit en vecka fullproppad med saker som måste hinnas göras och människor att hinna träffa. Tror jag snart tappar mig själv i all stress. Fast på ett sätt bra stress, har träffat underbar släkt som fyller på en med energi, som verkligen behövs! Alfred och jag har firat jul med mamma och syrrorna och även Alfreds föräldrar, syrra och farmor. Har varit jättemysigt, med god mat och många fina paket:) Ska ta kort på massor när vi kommit hem till Karlstad igen, vilket blir nästa vecka någon gång skulle jag tro. Har tagit massvis med kort när jag varit här också, så får se hur jag löser med att visa er dem:) Vill ju som sagt ha många bilder och texter att kunna se tillbaka på:)


Mammas gran:)

Idag var jag, Alfred och Linnéa nere på stan för att kika in rean, väldigt lovande måste jag säga:) Och ändå var vi nere sent på rean i år. Jag brukar nästintill vara den som står först att gå in i affären när dem öppnar. Hittade tre nya nagellack, två mascaror, två olika ljusgrejer, kaffekokare, ring, två par strumpbyxor och mer:) Det mesta har jag handlar för presentkort som jag och Alfred fått i julklapp:) Alltid uppskattat att få det och så roligt att kunna kika efter saker man kollat på länge:) Ska bli så kul sen och komma hem och kunna ställa fram allt man fått och använda dem:) På ett sätt längtar jag hem till mitt och alfreds hem, där vi har våra rutiner och allr flyter på som vi brukar ha det.  Samtidigt som jag verkligen tar vara på tiden jag är här i Skövde, vet att jag kommer sakna alla väldigt mycket sen när vi åker ifrån dem!

På stan åt vi på Vete och råg:) Vi tog varsina sallader, jag och Linnéa tog kycklingsallader och Alfred sallad med räkor och kräftstjärtar! Var goda, men ångrar nästan att jag inte tog samma som Alfred, jisses vad god den såg ut! Får allt bli att äta något med räkor och sånt snart. Har cravings för det känner jag! Har även cravings efter att baka bröd, älskar att pöta med sånt! I want my original life back;)


Lilla Gaj i Leos stora bädd:)

Något som varit väldigt tråkigt nu när vi varit här i Skövde är att jag inte kunnat träffa pappa, Tina och systrarna än:( Dem är sjuka i mykoplasma/lunginflammation:( Inte kul alls! Så här ligger alla paketen och väntar på att bli öppnade av dem! Hoppas jag hinner träffa dem innan vi åker! Vore väldigt roligt i alla fall:) Samtidigt som jag självklart förstår om det inte går, vill ju inte bli smittad av det heller:( Ska ringa pappa imorgon tänkte jag och se hur läget är. Kanske kan ses en snabbis i alla fall!? Vore guld värt!:)<3

Har träffat underbara moster Sari och kusinerna Amanda och Jessica i veckan:) Har varit otroligt roligt! Var år och dar sen jag såg dem, senast i somras, men ändå, evigheter sen känns det som! Vi spelade spel och tjötade i timtals! Älskar att prata med underbara moster, det har jag alltid gjort, hon säger saker man verkligen behöver höra! Och man skrattar så mycket i hennes närhet:)




Mitt i allt det roliga har det också varit tungt och jobbigt. Påminns ständigt om mina besvär. Dock försöker jag otroligt mycket att fokusera på det som faktiskt är bra. Är inte alltid lätt, men med nära och käras hjälp och att kunna skriva av sig i min dagbok är väldigt skönt:)! Hoppas att jag en dag också får vara helt utan besvär och känna mig fri inombords, inga hinder alls. Att inte behöva ha ont i magen, knut i bröstet, tårar på kinderna och demontankar i huvudet. För så kan det faktiskt se ut ibland. Som tur är, är det inte så alls lika ofta längre, tack och lov, men som i dessa stressiga stunder, kryper dem på mig snabbare än vad jag själv märker och jag hamnar i en ond spiral igen. En spiral jag så många gånger försökt ta mig ur. Har alltid hjälpt andra före mig själv, bara sån jag är, men nu tror jag att jag får tänka om lite. Att inte helt glömma bort mig själv, jag är också värd att tänkas på, så det så<3

Så otroligt skönt att bara kunna umgås med familj, vilket jag menar då är Alfred, mamma, systrarna Linn och Frida, mormor och morfar, Alfreds föräldrar och syster, även hundarna såklart:) Det är dessa människor som främst fyller på mig med energi. Med dem kan jag komma och gå nästan hur jag vill och vilket skick jag vill,  för dem älskar mig ändå. Behöver inte lura någon. Sen är det ju klart att jag är närmre vissa mer än andra, men det är ju så det är! Familjen för mig ligger närmast hjärtat, min prio ett! De som alltid finns kvar.


Mys<3

Börjar själv bli sjuk tror jag. Vaknade igår natt av att jag hade förbannat ont i magen, vet inte alls varför, har mått illa hela dagen och haft ont i magen ständigt, pallrade mig ner till stan eftersom jag lovat Alfred och Linnéa det, gick förvånansvärt bra trots omständigheterna. Däremot nu på kvällen har jag blivit snuvig och halsmandlarna svullnat upp och har jätteont i halsen :( Hoppas det mesta går över nu inatt. Har ingen som helst lust med att vara sjuk. Tror dock det kan vara ett tecken på att ta det lite lugnare, att jag borde tillåta mig att bara vila. Så det ska jag göra nu, krypa ner hos Alfred och bli kramad av honom, känna all kärlek från honom och ge massor tillbaka<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0