Jag bara undrar!

Vart tog den här dagen vägen och vad har jag gjort med den? Har fått alla julklappar inslagna som tur är. Tog längre än väntat, blev lite roligt pyssel på paketen. Men det där med att baka, hallå? Skulle ju ha bakat det som vi ska ta med oss till Skövde, eller aa, inte allt, men en del av det. Men när jag var färdig med julklapparna och hade gjort mat och ätit var klockan så mycket och jag orkade inte ställa mig och göra det. På ett sätt går musten ur mig när jag är hemma själv utan Alfred. Alltid så skönt när han är hemma, för vi peppar varandra så mycket. Jag känner att jag behöver det.

Just det ja, har gjort iordning lite i min garderob och så. Har så otroligt mycket smycken så det är hemskt alltså:P Sparat och köpt massor under flera, flera år. Kände att jag behövde få iordning på allt det och sen allt smink med mera jag har. Vet inte om jag har berättat det, men när jag och Alfred var på Ikea sist, köpte vi ett väldigt billigt avlångt, smalt badrumsskåp:) Var välbehövligt kan jag lova:) Nu kan jag och Alfred skjutsa in allt vårt bröte in där. Skämt åsido, men ändå härligt att få alla grejer på samma plats. Inte mina smycken då, de får snällt vara i min garderob och trängas bland mina kläder. Däremot alla mina hud, hår, nagelprodukter med mera. Alfred grejer kan få en tiondelsplats. Nä nu skämtade jag igen. Däremot är det ju klart att jag använder mer olika produkter än honom, men sen har vi gemensamma saker där också:) Så nu vet ni ifall ni är nyfikna och försöker tyst smyga och tjuvkika i våra badrumsskåp^^ Har sagt det efter att vi flyttade hemifrån, att det är på ett sätt otroligt skönt att vara ensam tjej i hushållet. Man får ha alla sina egna grejer ifred:) Inte någon syster eller mamma som lånar och glömmer lägga tillbaka på den platsen den togs ifrån eller som man måste gömma saker för, för att de inte ska göra slut på ens favorit produkt. Haha. Så otroligt skönt att Alfred inte gör det ;)

Är dock inte färdig med det där med iordninggörandet och fixandes med mina produkter och smycken. Visst har gjort så allt tar mindre plats och vissa saker ska in i badrumsskåpet och andra vara kvar i garderoben. Men det där med att göra färdigt saker ibland, det är ju bara tråkigt. Så nu ligger allt i sängen. Borde nog ta bort sakerna därifrån snart. Har en känsla av att jag annars kommer slänga ner allt på golvet när jag är trött sen och ska sova. Får bli sen viiiiill inte nuuu ;)

Sitter nu här i soffan och har musikhjälpen såklart i bakgrunden:)<3 Bästa tidsfördrivet tror jag:) Har lite hemmaspa här samtidigt. Har smörjt in fötterna med massa lotion och sen tagit plastfolie över dem. (hade inga plastpåsar nämligen, annars är det bäst). Sen sitter man så, så länge man känner för. När man sen tar bort plasten är fötterna som nya igen, love it:) Bästa hemmaspa tipset från mig:)





Love skåpet<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

butterflychick

Everyday is an opportunity to make a new happy ending! :)

RSS 2.0