Ugnsbakad torskfilé med baconströssel och sötpotatisstomp

 
 
 
 
 
 
Bacon
Körsbärstomater
Persilja
Sugarsnaps
Sötpotatis
Torskfilé
Olja
Salt
Smör
Svartpeppar
 
  1. Sätt ugnen på 200grader. Skala cirka 1 kg sötpotatis och skiva dessa i 2-4 cm stora bitar. Koka dem mjuka i lättsaltat vatten i cirka 15 minuter.
  2. Dela cirka 600g torskfilé i portionsbitar och lägg i en ugnsform. Strö över 1 krm salt.
  3. Blanda 1 msk olja, 1/2 ask persilja, 1 krm salt och 1 krm svartpeppar. Bred blandningen på fisken och tillaga mitt i ugnen i cirka 15 minuter.
  4. Stek 1 paket bacon i en torr stekpanna. Låt rinna av på hushållspapper. Koka 1 paket sugarsnaps i cirka 3 minuter. Lägg ner 250g körsbärstomater i ärtkoket den sista minuten, de ska bara bli varma.
  5. Krossa sötpotaisen med en gaffel eller potatisstöt och tillsätt 1 msk smör. Smaka av med salt och svartpeppar.
  6. Smula baconet och strö det över fisken. Servera till sötpotatisstomp och varma grönsaker.
 
- En rätt ur Linas matkasse! Fisk är allt som oftast gott och så även denna gången! Stompet var jag inte så jätteförtjust i, men det var ändå kul att testa det! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0