Fiskgratäng med tomat och spenat

 
 
 
 
 
 
 
 
4 portioner
 
Ingredienser
 
Bladspenat
Champinjoner
Morötter
Potatis
Riven ost
Sejfilé
Tomater
Honung
Mjölk
Olja
Salt
Svartpeppar
Tomatpuré
Torkad oregano
 

Sätt ugnen på 225grader. Koka 900g potatis. Skiva 1/2 ask champinjoner och 2 tomater.
 
Fräs svampen och 250g bladspenat (fryst) i en kastrull med lite olja. Bred ut allt i en ugnsform.
 
Skölj och torka av 600g sejfilé. Lägg fisken i formen och fördela tomatskivorna ovanpå.
 
Blanda 4 msk tomatpuré med 3/4 dl mjölk och 1 msk honung. Tillsätt 2tsk torkad oregano, 1 tsk salt och 2 krm svartpeppar.
 
Fördela blandningen över formen och strö på 75g riven ost. Gratinera mitt i ugnen i cirka 20 minuter.
 
Riv 250g morötteratt servera till fiskgratängen och även kokt potatis.
 
- Den här rätten var med i Linas Matkasse som vi fick av mormor förra veckan. En underbar rätt som jag nästan skulle kunna äta varje dag! Hur god som helst!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0