Salsicciasås med pasta och grönt

 
 
 
Detta åt vi när jag fyllde år :) Kände att jag ville ha lätt mat som kändes fräsch. Med vitt vin till var detta jättegott :)
 
4 portioner
 

400g spagetti
4 salsicciakorvar, cirka 600g
2 tsk olja
1 hackad gul lök
1 tsk timjan
1 dl vitt vin
1/2 dl vatten
1 1/2 dl grädde
250g halverade cocktailtomater
1 tsk salt
1/2 tsk svartpeppar
Gröna blad
Riven parmesanost
 
Koka pastan enligt anvisning på förpackningen.
 
Tryck ut köttet ur skinnet i salsicciakorvarna. Häll ner i en varm stekpanna med olja i. Stek korven tillsammans med lök och timjan. Rör ordentligt och finfördela köttet så det inte blir stora klumpar.
 
Slå på vin, vatten och grädde och låt koka ihop 10 minuter. Vänd ner tomaterna och smaka av med salt och peppar. Blanda ihop såsen med pastan och de gröna bladen. Hyvla över parmesan.
 
- En fräsch och lätt rätt som man blir sådär härligt mätt på. Med vitt vin eller bara vanligt vatten blir det gott . Pastan vi använde är en spagettiliknande pasta fast mycket mycket smalare. Var svårt att koka dem så de blev jämna och fina. De hamnade gärna i klumpar. Så det är ett tips att hålla koll på när de kokas!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0