Birgit´s dream of summer





Tänkte dela med mig av ett gott recept på drink som jag drack i helgen :) Alltid kul att testa nya drinkar och så vidare, att inte hela tiden dricka samma, kan tycka det blir lite för uttjatat i längden. Se våra fina glas också:) Så våriga och fina:) Köpta på Ikea för en otroligt billig peng:)


1 glas

1 msk koncentrerad fläderblomssaft
3-5 cl gin
Kolsyrat vatten

Alla ingredienser ska vara väl kylda. Blanda saften med gin i ett glas. Späd till lagom styrka med kolsyrat vatten.

-Väldigt enkel att göra och är fräsch och god. Vi använde fläder/citronsaft, då det inte fanns något annat i affären, men det passade ändå:) Några isbitar hade vi i också, för att få drinken extra kyld. Kan tänka mig att den passar bra till en varm sommardag:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0