Filmjölksbröd



Har tyvärr lyckats tappa bort receptet på det här brödet. Jag bakade det inför påsk. Två limpor filmjölksbröd med olika sorters mjöl, solrosfrön, linfrön med mera i. Var ett gott bröd, dock såg det lite skrämmande ut inne i brödet när man skar det. Solrosfröna hade nämligen reagerat med bikarbonaten, så det blev alldeles gröna. Gissa om jag blev rädd när jag såg det. Trodde det hade möglat först, fast det hade det ju inte förståss. Efter lite googlande fann jag problemet. Som Alfred sa, så skulle det här brödet passa bättre till Halloween i och med hur läskigt brödet såg ut;) Kan erkänna att det tog emot lite när man skulle äta det. Hjärnan får för sig så konstiga saker ibland.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0