Påskmat




Blev fin dukning till påskmiddagen :)










Snaps drack vi till och med :)




Påskpresenter som jag och några vänner bytte med varandra :)


Påskpresenter som jag och Alfred fick av hans föräldrar :) innehöll lite smått och gott. Bland annat godis, läppglans och örhängen till mig och sockar och kalsonger till Alfred :)


Kikärtsallad:

3 dl kokta kikärter
2 dl turkisk meze matyoghurt
½ dl hackad mynta
1 pressad vitlöksklyfta
Salt och peppar
Några nävar blandad sallad

-Ett inte så vanligt inslag på påskmiddagen, men ändå kul att ha med. Kan tycka det är kul när man inte alltid har allting så stereotypt hela tiden. Tyckte detta var gott, dock blir inslaget av myntan väldigt speciell. Men kul att testa :)


Kommentarer
FulAnka

Var verkligen jätte gott och super mysig middag =)

2012-04-18 @ 16:07:23
URL: http://fulanka.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0