Hamburgare med fetaost



500g köttfärs
1 tsk salt
2 skivor rostbröd
1 ägg
2 krm peppar
1 msk smör

Sås:

2 dl créme fraiche
50g fetaost

Servera med:

Hamburgerbröd
Ruccola
2 rivna morötter
Inlagda, skivade rödbetor

1. Arbeta samman färs, salt, smulat bröd, ägg och peppar.

2. Forma hamburgare och stek dem i smör cirka 2 minuter per sida tills de är genomstekta. Mixa såsen.

3. Fördela sallad och morötter på brödet. Lägg hamburgarna ovanpå. Toppa med inlagda rödbetor och en klick fetasås.

-  Speciellt recept på hamburgare. Var gott, däremot vet jag inte om jag skulle göra det på samma sätt igen. Vi hade strips till, vilket inte var det mest ultimata. Kändes lite missmatchat. Men som sagt, helt okej :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0