Chocolate chip cookies







Här kommer receptet på chocolate chip cookies:)
Cirka 24 stycken

175 g smör, smält och avsvalnat
2 1/2 dl farinsocker
1 dl strösocker
1 ägg
1 äggula
5 dl vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
Cirka 250g grovhackad mörk choklad

1. Vispa smör, farinsocker och strösocker poröst. Vispa i ägget och en äggula.

2. Blanda de torra ingredienserna, rör ner i smeten och blanda i chokladen. Klicka ut degen på en smord eller bakpappersklädd plåt. Grädda mitt i ugnen i 175°, cirka 17 minuter. Låt kakorna svalna något på plåten. Lägg sedan över dem på ett galler för att svalna helt.


- Råkade skära mig i fingret när jag gjorde de här. Så det var inte det lättaste att baka dem. Blev väldigt stora, går allt att göra lite mindre. Blir nog bättre då. Goda som få var de i alla fall:) Mumma :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0