Choco chocolate chip cookies







Cirka 20 kakor

175 g mörk choklad
125 g smör eller margarin
1 ägg
2 1/2 dl farinsocker
1/2 dl vispgrädde
4 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 krm alt
100g vit choklad

1. Smält hälften av den mörka chokladen och smör i en skål över vattenbad. Låt svalna.

2. Vispa ägg och socker poröst. Rör i grädden och chokladblandningen.

3. Blanda de torra ingredienserna och rör ihop med smeten till en smidig deg. Grovhacka restrerande mörk choklad, samt den vita chokalden och blanda ner i degen.

4. Forma degen till bollar. Lägg bollarna på en bakpappersklädd plåt.

5. Grädda kakorna mitt i ugnen i 175°, cirka 12 minuter eller tills de spricker lite på ytan. Kakorna ska kännas något mjuka. Lägg försiktigt över dem  på ett galler för att svalna.

- Megagoda kakor! Bjöd på de här när vi hade födelsedagsfest hemma för Alfred, Oskar och Mikael. Gästerna var mer än nöjda med både festen och kakorna, vilket var väldigt roligt :) Högsta betyg man kan få :)


Kommentarer
Carro

Kakorna var grymma! När jag vaknade dagen efter önskade jag att jag hade en burk sådana att trycka i mig

Hanna

Vad roligt :) Alltid kul när gäster gillar det man bjuder på:)

2012-04-16 @ 16:16:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannasgodaste

Häng med mig och min sambo i köket när vi lagar mat och bakar :)

RSS 2.0